KTM Festival

Hneď od rána sme sa šli do ako inak než oranžového stánku zapísať, na čom chceme dnes jazdiť. Všetko bolo zatiaľ voľné, našťastie sme prišli skôr než ostatní. K tomu musím podotknúť, že organizácia bola perfektná, myslím, že nikomu sa nestalo, že by sa nezviezol. Naviac počasie vyšlo nádherne, ale pro istotu sme v kufri mali nachystané thermo a nepromok. Víkend bol rozdelený klasicky, piatok pre novinárov a sobota – nedeľa pre verejnosť. K dispozícii bola kopa offroad modelov od Freeride po elektriky E-CX a E-SC. Nás ale zaujímali hlavne tie cestné modely.

DMB2015_KTMfest-4846_result

Hneď zrána sme sa potrebovali na niečom zahrať. Kolega berie RC 390 a ja si beriem 1190 Adventure. Vopred prezradím, že to nie je ideálna dvojka na spoločné jazdenie. Zatiaľ čo ja som si na Advíkovi hoväl, tak na RC 390 šiel pílu. Nič menej lepšiu motorku po 125 alebo dokonca úplne prvú „superšportovú“ motorku si dokážeme len ťažko predstaviť. KTM má veľkú skúsenosť v Moto3 a to z tejto motorky úplne vyžaruje. Kolega k RC 390 povedal: „390tka je PUBERŤIAČKA. Veselá, hravá, čo si praje, aby ste ju ťahali za uši, pokiaľ neblikne varovná kontrolka preradenia. Musíte si zvyknúť na pár neduhov, ktoje možné túto roštenku “odnaučiť” drobnými úpravami na brzdách a podvozku, a potom Vás čaká more zábavy. Po hodine a pol na nej som odchádzal s rozpakmi, rovnako ako po prvom rande s puberťiačkou. Na vyblbnutie by som ju určite vzal, nič menej na dlhšie jazdy táto dievčina vážne nie je. Na to si splašte dospelú kočku v podobe KTM1190, ktorá ma skutočne nadchla.“

Druhá voľba u mňa padla na 1050 Adventure, kolega si necháva stále 390 RC. Tentokrát nejdeme von na cesty, ale na trať. Úprimne som kolegovi vôbec nezávidel jeho voľbu. Na trati si to veľmi neužil. Malý Advík bol na trati ako doma, motorka po nasadnutí pôsobí ľahšie než 1190 Adventure a naviac to, že je na o niečo užších kolesách, pridalo na svižnosti. A čo Vám budem rozprávať, užili sme si to do bezvedomia! Obaja totálne vybúrený si dávame oddych a ideme sa najesť. Po obede nás čakal 1290 SuperDuke R. O tejto motorke už bolo napísané neúrekom. Brutálny motor, perfektné brzdy, FUN faktor 12 z 10. Na tejto motorke sa pomaly jazdiť takmer nedá a bez elektroniky by sa táto motorka dala len ťažko uriadiť. Nie nadarmo ju už v KTM začali prezívať „Beštia“.

Muhehe! #ktm #ktm1290 #superduker #ktmfestival #silnicnimotorky @ktmflashteam

A photo posted by @silnicnimotorky on

Po SuperDukeovi prišiel na rad model 1290 SuperAdventure. Zajednal som si ho hneď na dve jazdy po sebe. Motorka bola len o niečo ťažšia než 1190 a pôsobila omnoho robustnejšie. Asfalt ale žehlila na jednotku. Zaujímalo by ma, ako fungujú v noci adaptívne svetlomety. Teším sa, až ju vyskúšame v poriadnom teste! DMB2015_KTMfest-5001_result

Z víkendu máme podobné a samé pozitívne referencie. Motoriek bolo dosť, účasť bola tiež slušná. Prišla tiež kopa ľudí na svojich motorkách. Ale aby sme si nič necucali z prstu, opýtali sme sa priamo jedného účastníka KTM Festivalu 2015.

 Radek:

„Musím sa priznať, že pri minuloročnej pauze KTM Festivalu som nedúfal, že sa tento roketci priaznivci oranžových strojov z Rakúska dočkajú! K som sa z Facebooku dozvedel o tohoročnom konaní akcie KTM Festival 2015, pomaly som odpočítaval dni do štartu jednej z najlepších moto akcií v tomto roku! Akonáhle sa na internete objavila súpiska testovacích strojov, bolo mi úplne jasné, čo chcem otestovať, aj keby som mal vyjsť o polnoci a pred registračným stánkom prespať 🙂

2 roky som majiteľom KTM 1190 Adventure, preto ma veľmi zaujímala tohtoročná novinka KTM 1290 SuperAdventure, rovnako ako 1290 SuperDuke, prezívaná „beštia“ medzi naháčmi. Ako prvú som osedlal 1290 SA, mašina šla ako z praku, čo som aj akával. Výkonovo sa od 1190 moc nelíšila, prišlo mi to dosť podobné, ale kde bola viditeľná zmena, bol podvozok! Mal som pocit, že mašina perfektne žehlí asfalt, a to vďaka semi-aktívnemu podvozku, ale to je asi tak všetko, čo ma tak nadchlo. Motorka bola pocitovo o dosť ťažšia než 1190ka a musel som ju viac prehovárať do zákrut, na čo som nebol príliš zvyknutý.

Podľa mňa je 1290 Super Adventure stroj, na ktorom sa budú jazdiť viac dlhšie cesty, než kľukaté a utiahnuté zákruty českých luhov a hájov 🙂 Po úspešnom vrátení Advíka nasledovala asi polhodinová pauza a šlo sa na Superduka! A je to tu, usadám za riadidlá, štartujem a vyráža saAkonáhle sa celá skupinka dostala na hlavnú cestu plnú zákrut, nechal som si všetkých podísť ďalej a poriadne som Dukeovi prikúril pod kotlom. Po ubehnutí pár metrov som mal úsmev od ucha k uchu a krútil som hlavou, čo to vybehlo z rakúskej továrne, proste stroj plný zábavy s famóznym výkonom a designom! Mašina šla na zadné na všetky prevody snáď okrem šestky. Ďalšia vec boli brzdy, pri akejkoľvek rýchlosti sa pri dotknutí brzdovej páčky mašina zahryzla doslova do cesty, myslel som si, že moja 1190 brzdí, ale toto bola totálna pecka. Dukea by som bral ako druhú motorku do garáže na vyčistenie hlavy a také ty hovädzinky kolo komína, tak možno sa raz dočkám …🙂

My ešte raz ďakujeme KTM za pozvanie a tešíme sa na budúci rok!

Pokračujte v čítaní v ďalších kapitolách:

nasledujúca kapitola »Kompletná Fotogaléria