Ducati 1299 Panigale R Final Edition

Pred pár týždňami Ducati prišla s krátkym videom, v ktorom nás lákala na nový model. Ten počas piatkového programu majstrovstiev sveta Superbikov na okruhu Laguna Seca prvýkrát oficiálne uzrel svetlo sveta. Ducati podľa očakávania predstavila poslednú edíciu modelu 1299 Panigale R. Tá veľa vychádza z modelu 1299 Superleggera a napríklad ľahký celotitánový výfukový systém Akrapovič prichádza zo pretekárskeho modelu pre WSBK.

Panigale R Final Edition je v talianskych farbách, v ktorých tento víkend preteká aj Chaz Davies a Marco Melandri práve v Laguna Seca. Dvojvalcový motor s objemom 1285 ccm bude mať 209 koní, 141 Nm krútiaceho momentu, elektroniku vychádzajúcu z MotoGP, to najlepšie odpruženie od Öhlins a brzdy Brembo. Ducati na motore zapracovala na kľukovom hriadeli, ktorý je ľahší, a sacie s výfukovými ventilmi sú z titánu. Dva 116 mm piesty majú len dva piestne krúžky vnútri oceľových valcov.

Suchá váha motorky je 179 kg, takže je ľahšia ako 1299 Panigale S a ťažšia ako 1199 Panigale R. Táto verzia modelu bude číslovaným radom, ale nebol oznámený konečný počet. Takže to nebude úplne limitovaná edícia. Cenovka pre americký trh bola stanovená na 40 000 USD (cca 35 000  €).

Podľa posledných zvestí sa očakáva, že novú Panigale s novo vyvíjaným motorom V4 Ducati predstaví na jeseň na domácej výstave EICMA.

Technické údaje

  • Farba: červeno-bielo-zelená farebná schéma a červené kolesá
  • Motor: Superquadro, 1285 ccm, V-Twin, 209 koní pri 11 000 ot./min, 141 Nm pri 9 000 ot./min, Euro 4, 2-segmentové piesty o priemere 116 mm pre zvýšenie kompresného pomeru
  • ľahší kľukový hriadeľ s wolfrámovými vyrovnávacími doštičkami
  • titánové sacie a výfukové ventily s väčším priemerom
  • vačkový hriadeľ so zvýšeným zdvihom
  • kompletný titánový výfukový systém Akrapovič s dvoma koncovkami
  • elektronický balíček s inerciálnou meracou jednotkou (IMU)
  • jazdné režimy (Race, Šport, Wet)
  • Ducati Safety Pack (ABS fungujúce v zákrutách, DTC EVO)
  • Odpruženie Öhlins (predná vidlica NIX30, zadný tlmič TTX36)
  • nastaviteľný tlmič riadenia Öhlins
  • brzdy Brembo
  • kované kolesá z ľahkej zliatiny
  • vzduchový filter s vysokou priepustnosťou
  • automatická kalibrácia pneumatík a systém final drive ratio
  • DDA + GPS a zobrazenie uhla náklonu
  • suchá hmotnosť: 179 kg

Video

Pokračujte v čítaní v ďalších kapitolách:

nasledujúca kapitola »Kompletná fotogaléria