Prečo nespojiť 2 motory z R1 a nevytvoriť véčkový osemvalcový superbike? Je to viac než 15 rokov od doby, čo Drysdale vytvoril motorky V8 o objeme 750 ccm a 1000 ccm s použitím dielov z Yamahy FZR400 a FZR600. Zdvihol publicitu aj lepší financovanie týchto projektov a bol o krok napred pred Morbidellim a Nortonem. Teraz ďalší Austrálsky inžinier prišiel s ešte masívnejším V8 a opäť s využitím dielov Yamaha.

Tentokrát šlo o dve Yamahy R1 z rokov 2006 a 2008, ktoré rozprúdili krv v prototype novej firmy PGM, čo je značka bývalého inžiniera z Loctite Yamaha Superbike Paula Maloneyho. Použitie dvoch starších R1 neznamená, že by bol projekt lacný, miesto toho ukazuje na to, ako dlho trvalo zostrojiť tento dokonalý motocykel. Práce začal v roku 2008 a motor sa po prvý krát rozbehol v roku 2009. Potom to bola len otázka zdokonaľovania a budovania ostatných súčastí motocyklu. Teraz, v roku 2015, máme pred sebou konečnú podobu stroja.

Motor používa štandardné hlavy a piesty z R1, ktoré sa spájajú vo vlastnej odliatej hliníkovej kľukovej skrini, kľuková hriadeľ je s dvojitým uložením ojníc na jednom čape a celkovú silu prenáša šesťstupňová prevodovka, ktorá je taktiež prevzatá z R1.

Extrémny nápad stál veľké úsilie, ale výsledkom je motor o objemu 1996 ccm so 40 ventilmi a výkonom 334 koní. Má to viac sily, než prepĺňaná Kawasaki Ninja H2R, ktorá má 326 koní. Rám bol vyrobený z chróm-molybdénových trubiek a hliníkových častí, ktoré boli obrábané na CNC. Predné vidlice sú Öhlins FGX a zadný tlmič TTX, ďalej má kované kolesá od Marchesini, brzdy Brembo a karbónovú kapotáž. Váhu sa podarilo udržať na 242 kg, čo je pôsobivé, keď má motorka dvojnásobnú kapacitu motora, než bežné motorky a výkon ako najrýchlejšie produkčné modely.

Plánom je, dostať túto motorku aj do výroby. Cena bola stanovená na 4,4 mil. Kč. Je to pomerne veľa, ale zase za to dostanete jedinečný stroj, keď vezmeme do úvahy, že za podobné ceny je možné kúpiť stroje, ktoré nie sú tak inžiniersky premyslené ako tento. Maloney má však v hlave ďalší nápad, chce vytvoriť stroj so 400 hp a 32 ventilmi, ktoré budú založené na modernejších štvorventilových hlavách valcov opäť z R1.

Zvuk tohoto stroja si môžete vychutnať na nasledujúcom videu: