Walt Siegl navrhuje výkonnej motorky, u ktorých sa stále drží klasických dizajnových prvkov. Teraz predstavil jedno zo svojich ďalších diel, ktorým je Ducati Monster Leggero GTS. Stroj sa vyznačuje hlavne dokonalým prepracovaním. Tak ako je pre rad Leggero od Walta Siegl typické, novinka je založená na Ducati a chrómovanom trubkovom ráme. Napriek tomu sa tento stroj niečím líši.

Vzal som Ducati Monster 1100 z roku 2012, ktorý sa stal základom,“ hovorí Walt. „Kvôli jeho motoru a jednostrannej kyvke. Môj mechanik Aran Johnson ju tiež chcel prispôsobiť pre Leggero.

Tento nový smer znamená, že „štandardné“ Leggero šasi muselo byť vylepšené. Geometria sa nemení, ale bolo navrhnuté nové horné uchytenie zadného tlmiča a ďalšie krížové vystuženie a boli pridané držiaky pre elektroniku. Rám dostal tiež diétu. „Vo všetkých WSM (Walt Siegl Motorcycles) projektoch bol prvoradý výkon,“ hovorí Walt. „Takže som sa snažil prísť s ďalšou možnosťou využitia najľahších a najsilnejších možných komponentov.

To znamenalo, že bol pomocný rám z ocele zmenený za hliníkový. Výsledkom toho je, že celý rám a podsedadlový rám spoločne vážia len niečo málo cez šesť kíl. Toto Leggero bolo navyše navrhnuté tak, aby na ňom bola jazda pohodlnejšia, takže má voľnejšiu ergonómiu než všetky predchádzajúce stavby a Walt vysvetľuje dôvody.

Vzhľadom na to, že majiteľ motorky žije v New Yorku a strávi veľa času jazdou od červeného svetla k ďalšiemu červenému svetlu, chcel som postaviť motorku, kde bude vzpriamenejší poloha, aby sa znížilo zaťaženie zápästia.

Aj napriek vzpriamenejšej polohu chcel Walt zachovať športovejšiu kapotáž, ktorú musel pozmeniť, navyše ju musel upraviť pre držiak svetlometu, prístrojovky a zapaľovania. Všetky diely kapôt sú navyše vytvorené z karbónu.

Chcel som ukázať kvalitu dielov, ktoré sú bežne pokryté farbou, takže som si vybral striebornú tkaninu, ktorú som použil ako grafický prvok. Bolo to naozaj ťažké, aby to nevyzeralo veľmi lacno a nápadne.

Filozofia WSM je byť na hranici medzi klasickým dizajnom a moderným prevedením. „Snažím sa ukázať, že aj súčasný motocykel so všetkými svojimi vysoko kvalitnými komponentami nemusí nutne vyzerať ako stíhačka, aj keď neodmietam tento koncept.

Na motorke sú samozrejme tie najlepšie diely, takže tu nájdeme tlmiče Öhlins, brzdy Brembo, ľahké kolesá od OZ Racing a sofistikované vstrekovania paliva.

Pravidelný spolupracovník WSM Bruce Mayers pracoval s motorom Ducati EVO. Walt k nemu pripojil plný výfukový systém SC Project a upravil ho tak, aby ladil z novým rámom. Medzitým sa Aran postaral o kompletné prepracovanie káblov, aby zostali v hre všetky moderné prvky, ale neboli tak vidieť. Leonard Lee z LWS Tuning naprogramoval ECU, aby z motora a výfukového systému dostal to najlepšie.

Preč je slabý výkon v nízkych otáčkach. Výkon teraz prichádza hladko a lineárne od voľnobežných otáčok až do červených čísel.

Ducati Leggero GTS spoznáte ľahko – má jednostrannú kyvku, ľahký podvozok a vzpriamenejšiu ergonómiu. Vyzerá to, že sa stane inšpiráciou pre ďalšie stavby.