Honda CBR1000RR Fireblade SP

Honda CBR1000RR Fireblade SP – ďalší level totálnej kontroly – výkon vzrástol v pomere proti váhe o 14%. Motorka schudla o 15 kg na celkových 195 kg s náplňami a výkon sa zvýšil o 8 kW na celkových 141 kW pri 13000 ot.

img_0422

O perfektné odpruženie sa starajú semi-aktívne elektronické tlmiče Öhlins a navyše systémy Honda Selectable Torque Control (HSTC). Ďalej je tu nastaviteľné brzdenie motorom, nové ABS, Quickshifter, asistent pre Downshift, systém jazdných režimov upravujúci palivové mapy a výkon. Boli tu využité prvky z RC213V-S vychádzajúce z MotoGP motocykla.

img_0429

Nový riadiaci elektronický systém umožňuje jazdcovi konštantne, voliteľne a jemne ladiť motorku. Ústredným prvkom systému je 5-osá inerciálna meracia jednotka (IMU), ktorá meria presne to, čo stroj robí v každej polohe. Voliteľný Honda Torque Control (HSTC) presne riadi trakciu zadného kolesa cez FI-ECU a Throttle By Wire (kontrola plynu / TBW).

Nové ABS (tiež spravuje IMU) ponúka zadné riadenie zdvihu (RLC) a možnosť pre tvrdé, bezpečné brzdenie do zákrut. Akýkoľvek rozdiel rýchlosti meraný medzi predným a zadným kolesom spôsobí elektronický zásah jednotky. Motorka má tri štandardné módy TFT liquid crystal displeja – Street, Circuit, Mechanic a to je možné ovládať za jazdy tlačidlami na ľavom riadítku. Predstavenie nového Fireblada sa zúčastnil aj Nicky Hayden.

Honda CB 1100 EX

Honda CB 1100 EX ponúka klasický štýl s modernými prvkami, 18 „nerezové kolesá, predné a zadné LED svetlá, tlmiče Showa – predné s maximálnym zdvihom 41 mm – systém Showa Dual Bending Valve. Motoru sa lepšie dýcha vďaka menším a ľahším dvoma koncovkám. Ďalej je k dispozícii systém Assist slipper clutch, ktorý pomáha pri podraďovaní, aby bol stroj pokojnejší.

img_0373

Pohotovostná hmotnosť je 255 kg. Motorka má klasický rúrkový oceľový dvojitý kolískový rám, uvoľnenú geometriu riadenia a rázvor 1490 mm. Vďaka jazdcovmu trojuholníkovému posedu, ktorý zvierajú ruky, nohy a telo, je posed veľmi uvoľnený a ovládanie motocykla je príjemnejšie.

Výška sedadla je 790 mm a tvar riadidiel bol prepracovaný s cieľom zachovať neutrálnu pozíciu. Brzdy vpredu majú plávajúce 296 mm disky, zadný disk je 256 mm, brzdiče Nissin a štandardom je ABS. Nádrž má objem 16,8 l. DOHC motor má dostatok výkonu v celom spektre otáčok. Maximálny výkon 66 kW pri 7 500 ot. a maximálny krútiaci moment 91 Nm pri 5 500 ot.

Motorka vznikla tiež vo verzii RS, ktorá má byť športovejšia. Tá má v podstate rovnaké parametre, len má 17 „kolesá a Upside Down vidlice. Zdvih prednej Showy je 43 mm.