V poslednej dobe môžeme od japonských značiek počuť, že trh šesťstovkových superšportov upadá, a príkladom je Honda, ktorá ukončila vývoj CBR600RR. Vraj už o tieto motorky nie je záujem, ale proti tomu stojí názor, že si to výrobcovia robia sami, pretože neinvestujú do noviniek a pri živote udržujú len staré modely. Tomu odporuje model Vyrus 986 M2. Nie je veľa strojov, ktoré vzbudili takú pozornosť ako táto talianska exotická motorka a je až iróniou, že práve ona je poháňaná motorom z Hondy CBR600RR.

Práve týmto strojom by sa mohli inšpirovať továrne, ktoré túto triedu zatracujú, pretože Vyrusu sa podarilo vytvoriť motorku s radovým štvorvalcom s objemom 600 ccm, o ktorú majú ľudia veľký záujem. Kapoty z karbónu, špeciálne zavesenie predného kolesa, ktoré poznáme napríklad od Bimoty či Ducati, a hlavne unikátny dizajn – tento motocykel je určite jedinečný a zvláštny. Nikomu v tej chvíli ani nevadí, že to nie je litrové monštrum s 200 koňmi.

Podľa posledných správ sú tu konečne k dispozícii aj cestné verzie Vyrusu 986 M2 a záujemcovia si ju môžu objednávať. Môžete si ju zaobstarať ako plne zostavenú, či vo forme kitu, ktorý si doma namontujete na vlastný motor z CBR600RR. Vyrus tak vytvoril motorku, ktorá je homologovaná pre cestnú premávku, ale pôjde o veľmi limitovanú produkciu, pretože bude vyrobených len 50 kusov. Cena nebola stanovená, ale hovorí sa o približne 25 000 €.

Rovnako ako u všetkých ostatných vecí tejto talianskej továrne, každá motorka bude postavená na zákazku podľa priania budúceho majiteľa, pretože k motorke ponúka celý rad doplnkov, ktorými je možné prispôsobiť stroj podľa vkusu klienta.

Záujemcovia môžu výrobcu kontaktovať cez tento formulár: www.vyrus.it/want-vyrus-survey/

Technické parametre:

  • Motor: 599 cm3, 4-dobý, 16-ventilový
  • Maximálny výkon: 88 kW pri 13 500 ot./min
  • Maximálny točivý moment: 66 Nm pri 11 250 ot./min
  • Prevodovka: šesťstupňová
  • Sekundárny prevod: reťaz
  • Reťazové kolečko: Z16
  • Zadní rozeta: Z41
  • Rám: Double USD Omega
  • Sklon: od 18° do 24°
  • Riadiaci systém: VSS Vyrus
  • Predné brzdy: dva 320 mm kotúče – radiálne strmene Brembo
  • Zadná brzda: jeden 220 mm kotúč, strmeň Brembo
  • Pneumatiky: 120/70 ZR 17 – MT 3,75; 180/55 ZR 17 – MT 6,00
  • Kolá: Vyrus kované hliníkové
  • Váha: 151 kg
  • Rázvor: 1350 mm
  • Výška sedla: 820 mm
  • Objem palivovej nádrže: 10 l