Čakanie je u konca, nová Yamaha YZF-R6 pre rok 2017 je tu. Yamaha ju práve predstavila na výstave AIMExpo v Orlande na Floride v USA. Ako sa dalo očakávať, nová R6 má nový dizajn, ktorý hodne vychádza zo silnejšej YZF-R1, kde upútajú opäť dve predné šošovky ako svetlomety a dve línie LED svetiel. Celkový vzhľad tak pekne nadviazal nielen na R1, ale aj na YZR-M1 z pretekov MotoGP.

yamaha-yzf-r6-2017-01

Yamaha tvrdí, že nová kapotáž má lepšiu aerodynamiku a jej koeficient odporu vzduchu je lepší o 8%, ako mal predchádzajúci model. Zadok motorky tiež fanúšikov R1 nijako neprekvapí, pretože Yamaha okopírovala jeho dizajn aj pre R6, aby boli oba modely lepšie prepojené tak, ako je v poslednej dobe u všetkých výrobcov obľúbené, keď zjednocujú dizajn svojich modelov.

Po technickej stránke je nová Yamaha R6 skôr evolúciou, než revolúciou, pretože základný rám a konfigurácia motora zostávajú rovnaké. Pre rok 2017 napriek tomu prišlo niekoľko aktualizácií. Je tu prepracovaný baličiek tlmičov, radiálne brzdy Nissin s ABS, jazdné režimy vďaka systému ride-by-wire, kontrola trakcie a Quickshifter. Yamaha sa tak nesnažila prísť s kompletne novou motorkou, ale prišla s vylepšením stroja, ktorý patrí medzi lídrov v triede Supersport.

Predná plne nastaviteľné vidlice KYB s priemerom 43 mm sú rovnaké ako na Yamahe YZF-R1, ktoré boli samozrejme naladené tak, aby vyhovovali šesťstovke. Zadný tlmič je tiež od KYB a je tiež plne nastaviteľný.

Na novej R6 proti predchodcom tiež zaujme nový elektronický systém, kde všetci ocenia kontrolu trakcie. Yamaha tvrdí, že sa tento systém kontroly trakcie dokáže prispôsobiť meniacim sa pneumatikám aj opotrebeniu počas celých pretekov, pretože je tu šesť úrovní kontroly trakcie. Tí, ktorí sa novým elektronickým pomocníkom snažia vyhnúť, si môžu kontrolu trakcie úplne vypnúť. Systém ride-by-wire umožňuje nastaviť tri jazdné režimy, ktoré prispôsobujú správanie škrtiacich klapiek a máp motora.

Nová Yamaha YZF-R6 môže byť vybavená Quickshifterom, ktorý umožňuje plynulé radenie nahor a bude dodávaný ako súčasť príslušenstva a montovať ho budú autorizovaní díleri. Motorka bude k dispozícii v apríli 2017 a cena bola stanovená na 12 199 $.

Technické špecifikácie:

  • Motor: 599 ccm, 67 mm x 42,5 mm, kvapalinou chladený, 4 ventily, DOHC, štvortaktný, štvorvalec
  • Kované hliníkové piesty, kompresný pomer 13.1: 1, titánové sacie a výfukové ventily, magnéziová hlava
  • Systém sania(YCC-I), dvojitý vstrekovací systém (YCC-T)
  • Antihoppingová spojka
  • šesťstupňová prevodovka
  • EXUP výfukový ventil pre lepší priebeh točivého momentu
  • Titánový tlmič výfuku
  • Hliníkový rám a kyvná vidlica
  • Sofistikovaný elektronický systém (6 úrovní kontroly trakcie, QSS, ABS, jazdné režimy)
  • 43 mm predná vidlica, plne nastaviteľné
  • 320 mm predný brzdový kotúč, radiálne štvorpiestikové strmene,
  • Ľahký magnéziový zadný podsedadlový rám
  • nové sedlo
  • Ľahká hliníková palivová nádrž
  • Nová aerodynamická kapotáž vychádzajúca z YZF-R1
  • Vylepšená jazdná pozícia
  • Euro4
  • Farby: čierna a modrá
Čierna

Čierna

Modrá

Modrá

Ak patríte medzi hráčov, môžete si tiež do telefónu či tabletu stiahnuť aplikáciu Yamahy My Garage Supersport, kde si môžete jednotlivé motorky vyšperkovať. Dúfajme, že do ponuky motoriek už čoskoro pribudne práve aj R6 MY2017.

yamaha-app