Za znovuzrodením britskej značky Norton stojí Stuart Garner, ktorému sa podarilo vrátiť lesk tejto legendárnej firme v podobe nového superbiku V4 RR. Nový stroj nie je len o nablýskanej kapotáži, ale pri bližšom pohľade zaujme vysoká úroveň spracovania technických detailov. Nie je to len motorka, ale ide vlastne o umelecké dielo.

norton_v4_rr_01

Chceli sme postaviť naozajstný kompaktný superbike a cesta vlastného motora masívne zmenila pravidlá hry. Motor Aprilia V4 má 65 ° a náš má 72 °, ich motor má objem 1000 ccm a náš 1200 ccm. Dispozícia nášho motora je úplne iná ako ich, takže sme museli použiť veľa technických trikov, aby sme vytvorili kompaktný stroj. Aj keď je motor o 20% väčší svojím objemom a má väčší uhol, má rovnakú veľkosť ako ten od Aprilie,“ hovorí Garner.
Ideálne sme potrebovali 90 ° V kvôli vyvažovacej hriadeli, ale potom sa začal čudne správať podvozok, takže 72 ° je kompromisom medzi geometriou podvozku, rozložením váhy a výkonom motora. Motor s širším V, ako je ten náš, tiež vyzerá lepšie, čo je dôležité pre to, aby sme mohli vytvoriť verziu naháča. Chceli sme, aby bol motor krásny sám o sebe.“

Všetky motory budú vyrábané tu vo Veľkej Británii v nových dielňach v Doningtone Hall. Vyrobíme všetko, okrem liatych častí. Niektoré ďalšie časti v našom meradle nebude možné vyrobiť, ale všetko bude na svetovej úrovni, ako sú produkty od Öhlins, Brembo a Bosch. Ak budeme schopní diely vytvoriť sami, urobíme to.“

Hlavní technické parametre:

  • Nový V4 motor postavený vo Veľkej Británii o objeme 1 200 ccm, valce zvierajú uhol 72°
  • Vŕtanie x zdvih: 82 mm x 56,8 mm
  • Kompresný pomer: 13,6:1
  • Výkon: 200+ koní pri 12 500 ot./min.
  • Točivý moment: 130 Nm
  • Elektronické vstrekovanie, systém drive-by-wire nezávislý na behu zadných a predných valcov pre maximálnu kontrolu a lepší pocit,
  • Jazdné režimy: road, sport, pro-race
  • Komplexný elektronický balíček: nastaviteľná kontrola trakcie, kontrola wheelie, launch control, cruise control, šesťosá IMU, quickshifter a autoblipper, vstavaný datalogger
  • Celá karoséria, palivová nádrž i kolesá z uhlíkových vláken
  • Šasi vyvinuté počas IOMTT, hliníkový rám, jednostranná kyvná vidlica
  • Plne nastaviteľný podvozok Öhlins, predná vidlica NIX30, zadní tlmič TTXGP, tlmič riadenia Öhlins
  • Brzdy Brembo: vpredu dva 330 mm plávajúce kotúče, radiálne monobloky
  • Suchá váha: 179 kg,
  • Prevádzková hmotnosť: 199 kg,
  • Kapacita palivovej nádrže: 18 l,
  • Bezkľúčové zapalovanie
  • Rázvor: 1430 mm
  • 7″ prístrojová doska so zadnou kamerou
  • Osvetlenie: LED technológia
  • Výfukový systém: titánový systém ľahší o 8 kg a pridávajúci ďalších 10 koní výkonu

norton_v4_rr_04

Od tej doby, kedy sme sa pred tromi rokmi nasťahovali do Donington Hall, sme veľa vyrástli. Myslím si, že základom je inžinierska práca, servis, náhradné diely a záruky, navyše tu máme akadémiu pre nové talenty. Všetkých 200 kusov modelov V4 SS je predaných a robíme prvú várku 250 kusov V4 RR pre ďalšie objednávky. Už sme niekoľko objednávok prijali a prijímame ďalšie, navyše so zľavou, podobne ako na Isle of Man TT.

Limitovaná edícia najrýchlejšieho, najvýkonnejšieho a technicky najpokrokovejšieho superbiku Norton V4 SS mala cenovku 44 000 libier (cca 51 000€), ale všetky už sú predané. Verzia V4 RR je ponúkaná za 28 000 libier (cca 32 500 €).

norton-v4-rr-2017-masmoto_10

norton-v4-rr-2017-masmoto_15

norton-v4-rr-2017-masmoto_24

norton-v4-rr-2017-masmoto_34

norton-v4-rr-2017-masmoto_20