Pri Tourist Trophy na ostrove Man sa už pár rokov jazdia aj preteky elektrických motoriek. Tento rok bude jedným z najsledovanejších tímov bezpochyby japonský tím Mugen, na ktorých stroje zasadnú John McGuinness a Guy Martin. Konkurenciu im bude robiť belgický projekt Saroléa SP7, ktorý už je pripravený a vyzerá veľmi atraktívne, takže stojí za povšimnutie.

Saroléa SP7 má karbónový rám a retro dizajn kapôt. V jej sedle opäť pocestuje skúsený Dean Harrison, ktorý sa bude snažiť dôjsť na stupne víťazov, čo je reálny cieľ. Keď sa pozrieme na historické pôsobenie značky na IOMTT, vždy Belgičania zašli silné výsledky. V roku 2014 skončili štvrtí a o rok neskôr piaty.

„Toto je môj piaty rok na TT a druhýkrát pôjdem na Sarolée SP7. Milujem TT a pre mňa je to hlavná akcia mojej sezóny. Každý rok sa toho učím viac ohľadom trati a myslím, že sa budem neustále učiť až do doby, než skončím,“ povedal Dean Harrison.

„Od minulého roka urobil tím pre SP7 značné zlepšenie, takže som nadšený, až spoznám, čo urobili. SP7 je ťažšie ako konvenčná motorka, takže bude fyzicky náročnejšia, ale som v dobrej forme a pripravený na túto výzvu. Mojím cieľom pre tento rok je pódium a nevidím žiadny dôvod, prečo by to nebolo možné.“

Technické údaje modelu Saroléa SP7 2017

  • Rám: vlastný monokok z uhlíkových vlákien
  • Motor: vlastný bezkartáčový DC trojfázový elektromotor
  • Batéria: lítium-iontová
  • Výstupné napätie: 370V alebo viac
  • Nabíjanie: systém rýchlonabíjanie
  • Prevod: prevodový reťaz s jednou rýchlosťou
  • Predná brzda: štvorpiestikový radiálny strmeň Beringer Aerotec
  • Zadná brzda: dvojpiestikový radiálny strmeň Beringer Aerotec
  • Predná pneumatika: Bridgestone Battlax RS10 120/70 ZR17
  • Zadná pneumatika: Bridgestone Battlax RS10 195/55 ZR17
  • Kolesá: kované hliníkové disky OZ Racing Piega R 3.50 „x 17“ (predný), 6.50 „x 17“ (zadný)
  • Predné odpruženie: Öhlins Ø 43 mm FGR 300
  • Zadné odpruženie: Öhlins TTX
  • Kyvná vidlica: vlastné z uhlíkových vlákien