Firmu Motoforza vlani čakalo veľa veľkých zmien, medzi ktoré patria napríklad úplne nové stránky s e-shopom. Ako ste sa s touto inováciou pobili?

Určite veľmi úspešne. Potrebovali sme nástroj pre obsiahnutie nášho širokého sortimentu, zasielanie do celého sveta a početné prevedenie materiálov. Web je rozsiahly, naplnený výrobkami, fotkami, blogom, funkciami. Má početné výhody hľadania a filtrovania a ladíme ďalšie veci. Nie je to nejaká krabica, ale na mieru postavený systém, ktorý ďalej vylepšujeme tak, aby sme zlepšili naše služby a pohodlnosť nákupu ruka v ruke s rozširovaním sortimentu. Nás teší, že nikto v tejto brandži ani zďaleka nič podobné nemá. Rovnako ako naše výrobky, chceme byť inovatívny aj v ostatných sekciách služieb.“

Je to veľký krok vpred voči zákazníkom, ktorí budú takto komplexný e-shop hľadať len ťažko. Ako dlho napríklad trvá dodanie, keď si objednám kompletnú kapotáž na novú Yamahu R1?

Snažíme sa diely držať skladom alebo predpripravené pre dokončenie. U väčšiny dielov pre jednotlivé modely motocyklov je dodanie 1-14 dní. Pre našinca to zvládame aj za 1-7 dní.

Čo sa zmenilo oproti minulým rokom?

Treba si uvedomiť, že sme prekonali v roku 2013 veľkú zmenu, takže sme späť rodinná firma s dlhou tradíciou a“ know-how „, ale s trochou zveličenia sa dá povedať, že sme nová temperamentná mladá firma. Ďalej budem hovoriť skôr o posledných 3 rokoch.

Kvalita výrobkov – veľa sme zapracovali na flexibilite a spracovaní dielov, je to zásadný rozdiel oproti minulosti. Nové modely sú prepracované od A do Z k dokonalosti. Pre jednoduché použitie, pasovanie, funkčnosť a výdrž.

U starších modelov aplikujeme nový postup výroby, tzn. že aj napriek zubu času, ktorý sa podpisuje na formách, dokážeme dodať mnohokrát nezohnateľné diely v stále slušnej kvalite. Čas od času inovujeme aj staršie formy podľa nových trendov (ako napr. U legendy Kawasaki ZXR 750 91), čo si trúfnem povedať nikto nerobí.

Ako sa držíte na špici medzi svetovou konkurenciou?

Máme vysoké nároky. Neustále na vykonanie dielov vo výrobe, na vývoj modelov pri zavádzaní nových dielov a v spolupráci s kontrolou kvality a aplikácií nášho dlhoročného know-how. Robíme veci po svojom. Aby sme mali prehľad, dosť často máme v rukách výrobky ďalších svetových i iných firiem, aby sme ich videli a mohli porovnať s našimi výrobkami, sme radi, že ich podľa toho jasne vidieť, že sme v našej práci úspešní. Funkčnosť a prevedenie našich výrobkov konzultujeme s našimi tímami, ktoré majú zastúpenie v rôznych svetových seriáloch, tým je testovanie zaručené. Ak vidíme, že diely fungujú napr. V endurance pretekoch 24 hodín, mnohokrát aj ešte celkom obstojne po páde, alebo na Tourist Trophy, potom je to správne.“

Teraz už sa dostaneme späť k minuloročnej sezóne. Čo považujete za najväčší míľnik? Čo bol pre vás najväčší projekt?

Je toho viac, ako u nás každým rokom, takže je ťažké vybrať jeden. Zvýšenie produkcie pre navýšenie dopytu. V rámci ostatného sú to inovácie, spustenie webu a dva projekty – oba predstavené na výstave Motosalon v Brne. A to Endurance kapotáž BMW S1000RR 2015 pre tím IV Racing, ktorý štartoval a tiež bude v roku 2017 štartovať v EWC, teda vo svetovom šampionáte Endurance v triede Superbike. Druhým bola špeciálna kapotáž s pracovným názvom „Supertwin Spec. 2″ priamo pre TT pre tím Motopoint s pilotom Michalom Indi Dokoupilom, ktorá bola zhotovená priamo pre tieto preteky a opäť ako prvá verzia patrí medzi najkrajšie kapoty v tejto triede.“

Podporovali ste aj veľa pretekárov, ktorý z nich vám robil najväčšiu radosť?

Ťažká otázka, nerád by som niekoho zvýhodňoval alebo na niekoho zabudol :). Máme samozrejme radosť zo všetkých zákazníkov a pretekárov, či už pretekajú profi alebo hobby, jazdia na cestách alebo stavajú nejakého cafe racera pre radosť. Sme radi, keď každý dosiahne svoje vytýčené ciele a my im v tom môžeme pomôcť. Máme radosť zakaždým, keď sa s nami niekto podelí o ich výsledok práce alebo zajazdené úspechy.

Kam bude Motoforza smerovať v roku 2017? Aké novinky chystáte?

Noviniek je naozaj veľa, poriadne“ ťaháme „(držíme“ plný plyn „)! Plánujeme spustenie Youtube Motoforza kanála, čoskoro pribudnú zaujímavé videá: dielov, inštalácia dielov, ukážka funkčnosti materiálov, videá z pretekov a pod. Stále tiež zlepšujeme našu facebookovú stránku. Už čoskoro bude štartovať náš projekt „TRACK DAY“, kde budeme pomáhať začínajúcim jazdcom a približovať dianie k okruhovému jazdeniu. Rady, tipy, … Máme pripravené rady a tipy ambasádora projektu Michala Fillu, ktorý má aj svoju racing akadémiu práve pre začínajúcich. Ďalej z radov ďalších profi pretekárov ako Michal Indi Dokoupil, Karel Pešek a ďalší.

Testovali sme nové materiály a veríme, že v roku 2017 budú niektoré z nich nasadené, tým pádom budú diely ešte lepšie. Rok 2017 bude tiež v znamení nových superšportov, na čo sa asi veľa ľudí teší, tj. nová Yamaha R6, Honda Fireblade alebo dlho očakávaná Suzuki GSX-R 1000. Pre cafe racer a stavby máme už nejakú dobu sety polokapotáží s upraveným plexi, svetlom , držiakmi. Ďalej ich vylepšujeme a tieto sety budeme ponúkať aj pre veľké kapotáže a budú pravdepodobne ponúkané aj v laku, takže takmer hotový výrobok, kde značne zjednodušíme ladenie projektov zákazníkov. Ladíme nové fotky dielov tak, aby sme mohli priblížiť čo najvernejšie diely zákazníkom, ktorí sú z celého sveta, teda mnohokrát hooodne ďaleko. Asi 80% už je hotovo.

Zákazníci sa teda môžu tešiť na mnoho zaujímavého, prajeme veľa úspechov. Ďakujeme za rozhovor.

„Áno. Tiež ďakujem. „