Ide o to, doporučiť im taký stroj, ktorý síce nemusí byť priamo najväčšia kubatúra, ale aby mal i tak dostatočný výkon a zvučné meno. Tu sú favoriti tohto rebríčka podľa redakcie Motofire.

1992-1997 Honda CBR400RR

Honda-CBR-400RR-90-768x521

Čo hovorí pre výber tohto stroja – vynikajúca ovládateľnosť, vysoká maximálka (až 225km/h), pôsobivá flexibilita motora, veľmi ľahká a obratná.

Čo hovorí proti tomuto výberu – je to len „400“ ka (pre väčšinu z nás takmer podradná rasa), do Európy nebola nikdy oficiálne dovážaná, takže len veľmi málo kusov je v akom-takom prevádzky schopnom stave.

Celkové hodnotenie – často neprávom označovaný ako „dieťa Fireblada“, pritom tento stroj bol plnohodnotne vyvíjaný, dokonca má pod sedlom spolujazdca aj celkom zaujímavý odkladací priestor.


1998-2002 Ducati M750 Monster

ducati-monster-750-ie-dark-5-768x576

Pre – krásny mix 600 a 900 Monstera so sladkým motorom 750SS. Je ľahký, má nízku výšku sedla a dosť obratný. Okrem toho je to Talian, takže ani cena prevádzky schopného motocykla nebude vysoká.

Proti – nie je to motorka vhodná pre úplných nováčikov. Často trpí poruchami, má malé a nevhodne umiestnené zrkadlá, špatný bočný stojan a malý polomer otáčania.

Celkovo – je to motorka bez kapotáže, čo môže niekomu dosť vadiť. Na druhú stranu, je to motorka s imidžom.


1992-1998 Honda 400/650 Bros

Honda-NT400-Bros-89-768x453

Pre – vynikajúce jazdné vlastnosti, najmä v zákrutách je veľmi hravá, flexibilný motor. Je to skutočne vhodný dôkaz inžinierstva Hondy, avšak s nádychom latino štýlu s veľkou dávkou charizmy.

Proti – Už je to veľa rokov, čo bola v predaji, sú to všetko už veľmi staré kusy. Okrem toho, na dlhšie presuny alebo jazdu po diaľnici to skutočne nie je vhodný stroj.

Celkovo – prapodivný typ stroja, taký Monster od Hondy, ktorá ho vymyslela podstatne skôr, ako prišiel naozajstný Monster. Je to skutočne krásny stroj.


1988-súčastnosť Harley-Davidson 883 Sportster ‘Hugger’

2006-Harley-Davidson-XL883Sportster883Lowa-768x512Pre – veľmi malý, nízky, krásny. Ešte aj s pekným menom.

Proti –  slabý, ťažkopádny s nepríjemnými ovládacími prvkami (skúste si na ňom stlačiť spojku, alebo prehodiť prevodový stupeň). Má veľmi malú palivovú nádrž, takže dojazd je veľmi obmedzený. Skutočne nič vhodné pre nováčikov.

Celkovo – ak chcete mať Harleya, tak je aj tak všetko jedno.


1998-2001 Triumph Legend 900

legend-768x469

Pre – excelentná motorka od Triumphu, nízke sedlo, flexibilný trojvalec, pohodlná a praktická jazdecká pozícia, motorka s výbornou povrchovou úpravou, slušným výkonom a ľahkou manipuláciou.

Proti – pomerne strohé vybavenie základných verzií, predchádzajúci model Thunderbird mal pekne chrómovaní motor, čo niektorým chýbalo.

Celkovo – motor do ktorého sa každý zamiluje, pohodlný, štýlový a všestranný motocykel. Proste, stojí za to.


1996-2005 BMW F650ST

BMW-F650ST-3

Pre – univerzálnosť, ľahká ovládateľnosť, primeraný výkon. V neposlednom rade aj meno.

Proti – napriek špeciálne upravenému sedlu (štandardný F650GS je výrazne vyššia), nie je aj tak dosť nízky tento motocykel. Malá kapotáž poskytuje len veľmi malú ochranu pred poveternostnými vplyvmi.

Celkom – Dobrá a všestranná motorka, ktorú je však pred kúpou potrebné veľmi dobre vyskúšať. Ak chcete skutočne enduro stroj a ste malého vzrastu, asi je lepšie sa poobzerať po niečom inom.


Vybrali ste si? Áno, sú to väčšinou stroje staršej produkcie. Ale boli na svoju dobu veľmi dobré. Možno stojí za úvahu pohľadať aj takéto motorky.