Predstavenie

Už keď Ducati prezentovala video celej v čiernej farbe s magickým písmenom X a že sa chystá do dvoch nových segmentov na trh, vyvolal poriadnu vlnu vzrušenia. Celé to ešte umocnili špionážne fotky kolujúce na internete. Všetko sa zreteľne odhalilo až na vlaňajšej Eicme aj to, čo znamená písmeno X. Medzi ďalšími novinkami bol predstavený aj model čistokrvného cruiseru nesúceho označenie XDiavel. Nebudem zastierať, že sa mi už veľmi páči aj normálny Diavel, ale nový XDiavel sa mi zapáčil ešte viac a nemohol som sa dočkať až si na ňom v sezóne zajazdím, ale potom sa stalo niečo, čo som nečakal. Vďaka spoločnosti Moto Italia som sa mohol zúčastniť zahraničného testovania, za čo im patrí moje obrovské vďaka.

_TI35642

Keď som sa dozvedel, že prebehne v Kalifornii zvýšila sa trochu nervozita z dlhej cesty. Ale čím viac sa blížil magický dátum na konci januára, rástlo očakávanie, aký nový model vlastne bude. Bolo nám odporúčané letieť skôr, aby sme sa všetci vyrovnali s časovým posunom, takže prvá noc prebehla priamo v hotely na pláži pri Pacifiku a tie ďalšie už priamo v strede mesta San Diego, ktorý bol vyzdobený nápismi XDiavel. Celá prezentácia začínala tlačovou konferenciou na palube lodi, ale nakoľko bolo veterno, tak sme ani z prístavu nevyrazili, ale ani to neprerušilo atmosféru večera, kde bol povinný dress kód, ktorý sa musel vmestiť do kufra k motorkárskemu oblečeniu.

Ako prvý prehovoril produktový manažér Stefano Tarabusi a predstavil novinku z obchodného hľadiska. Ako prvé bolo spomenuté, že nový model s klasickým Diavel majú spoločné len dve veci, a to zadnú 240mm širokú gumu a použitý systém bŕzd ( veľkosť kotúčov a strmene Brembo Monobloc). Potom prišlo na rad magické písmeno X. Jedná sa o spojenie dvoch svetov, ktoré sa na prvý pohľad nezlučujú. Tým prvým je svet klasických cruiserov (dlhý rázvor, nízky posed, tvarovaná nádrž), tým druhým je svet Ducati s ich klasickými hodnotami a perfektným designom komponentov „element by element“ . Vysvetlenie čiernej farby je tiež dosť jednoduché, k XDiavelu patrí len čierna farba, preto ho bude možné zakúpiť len v čierne matnej ako základný model a vrcholná verzia S bude v lesklej čiernej s matným pruhom a červenou linkou. V tomto duchu sa ponesie aj celá kolekcia oblečenia a doplnkov.

_TI14490

Ako nám bolo potvrdené už v Miláne, Ducati sa na výrobu tohto modelu dostatočne pripravila, nakoľko jej konštruktéri vyrazili do USA, aby vôbec pochopili túto kategóriu. Testovali motocykle rôznych výrobcov a najazdili na nich mnoho km po cestách a rozprávali sa miestnymi motorkármi. Potom vznikla prvá skica, ktorá sa nakoniec od skutočného motocykla príliš nelíši. Takže spojili nízky posed na motocykli s dlhým rázvorom, pretiahnutou nádržou, s klasickými hodnotami Ducati ako sú trubkový rám, špičkové komponenty, silný a agilní motor a v neposlednom rade dokonalý design, ktorý musel byť sexy a bajk musí vyzerať štíhlo. Jedná sa teda o prvý techno cruiser s vodným chladením motora v tomto segmente.

Ďalšími zaujímavými prezentovanými číslami sú 5000,60,40. Čo vlastne znamenajú tieto čísla?Číslice 5000 značia otáčky, kedy vrcholí krivka krútiaceho momentu motora. Číslo 60 je počet kombinácií sedla, stupačiek a riadidiel. A ako je to možné? Sedlo ponúka 5 variant (základné, komfort-širšie, nižšie -10mm, vyššie +20mm a kožené), 4 pozície stupačiek (stredná, predná +22,5mm a zadná – 22,5mm a v príslušenstve by sa mal objaviť set na umiestnenie v strede motorky) a 3 pozície riadidiel( stredná, predný set -25mm a zadný set +25mm). Posledným číslom je 40 a to znamená maximálny náklon motocykla. V ponuke sú ešte dve sedadlá spolujazdca vrátane opierky a prednastavené designové a funkčné balíčky Urban, Touring, Sport, ktoré obsahujú rôzne doplnky.

LG4_9948

Motor je kráľ

Ako druhý k nám prehovoril projektový manažér Eugenio Gherardi, ktorý nám XDiavel predstavil podrobnejšie. Hlavným prvkom celého bajku a kráľom je tu motor. Ten vychádza z agregátu použitého v modele Multistrada 1200. Takže klasický elkový dvojvalec Testastretta 11 s variabilným časovaním ventilov u Ducati označeného DVT. Vŕtanie bolo zachované na 106mm, ale bol zväčšený zdvih motoru a to na 71,5mm. Tým prišlo k zvýšeniu objemu na 1262 kubíkov. Výkon motora nebol až tak hlavný parameter, ale aj tak má hodne pekných 156 koní pri 9500 otáčkach. Hlavným parametrom tu bola hodnota a hlavne priebeh krútiaceho momentu. Ten je 128,9 Nm už pri spomínaných 5000 otáčkach, ale s plochou krivkou, ktorá padá dolu až pri prekročení 8500 otáčok. Už v 2100 otáčkach je k dispozíici 70 percent.

_M4S7481

Motor sa dá samozrejme nastavovať v troch výkonových režimoch. Sport je s maximálnym výkonom a agresívnou krivkou, Touring dáva plný výkon, ale krivka je jemnejšie naladená a Urban, kde výkon klesne na 100 koní a krivka má najjemnejšiu nastavení. Ale niekoľko zmien sa odohralo aj zvonka, vodná pumpa sa presťahovala medzi valce a tým sa podarilo schovať aj celé potrubie k chladiču a motor je na pohľad krásne čistý. Motocykel je vybavený antihoppingovou spojkou v olejovej náplni. Cez šesťstupňovú prevodovku sa po prvý raz u značky Ducati prenáša výkon na zadné koleso pomocou remeňa s karbónovými vláknami.

Nesmie chýbať ani poriadna porcia elektroniky. O výkonových režimoch už bola reč, ďalšími pomocníkmi sú jazdné režimy, systém ABS s funkciou cornering braking (umožňuje bezpečné brzdenie v zákrutách), osemstupňovou kontrolou trakcie DTC, obe tieto veci sú obsiahnuté v Ducati safety packu. Poslednou hodne zaujímavou vecí je DPL (Ducati power launch). Má tri režimy a jedná sa o maximálny záťah pri rozjazde bez straty ovládateľnosti. A ako to funguje? Stlačíte spojku, zaradíte jednotku a motor vytočíte do maxima podľa zvoleného režimu, potom púšťate spojkovú páčku a motorka vystrelí dopredu ako z praku, osobne vyskúšané! Systém prestáva fungovať po prekročení 120km/h, zaradením 3 rýchlostného stupňa alebo, keď rýchlosť klesne pod 5 km/h. Bezkľúčovým zapaľovaním, LED osvetlením, verzia S navyše používa systém DRL (Daytime running light) denné svietenie a aj tempomat.

L75_5987

Design motocyklu je čistý a je prispôsobený potrebám segmentu, ale zachováva si všetky klasické prvky značky. Ako ajpoužité komponenty ako sú predné USD vidlice u verzie S so špeciálnou úpravou DLC, zadný centrálny Sachs Monoshock , kolo Enkei, brzdy Brembo.

Rozdiely medzi základnou a verziou S, sú zrejmé už na prvý pohľad. Každý si všimne matnej čiernej farby základného modelu, iného designu a farby kolies a menej prepracovaných doplnkov (kryty rozvodov, farba a úprava jednostrannej kyvnej zadnej vidlice). Veľký rozdiel je tiež v použitých strmeňoch, Základ má Brembo Monobloc M4-32 oproti ultimatívnym M50 na verzii S, tá má lesklú čiernu farbu, krajšie a lepšie opracovaná kolesá, hlavne pekné zadné, a inak opracované komponenty( kryty rozvodov, uchytenia zrkadiel) a inak spracované a prešité sedlo. Po úspešnej prezentácii už všetci túžili po prvých kilometroch.

Pokračujte v čítaní v ďalších kapitolách:

nasledujúca kapitola »Test