Test

Nový Versys 650 se nám skutočne páči, prevzal hodne agresívny design z ostatných modelov Kawasaki. Na prvý pohľad si ho kľudne spletiete s litrovým Versysom. Na test sme ho dostali vo výbave Grand Tourer, takže bol vylepšený o niekoľko špecialít ako prídavné svetlomety, bočné kufre s vyberateľnými taškami, chráničmi rúčok, vyhrievanými rúčkami a tank padom.

IMG_2910

A čo ma napadlo ako prvé pri pohľade na preberanú motorku – veď táto motorka predsa nemôže v základe stáť pod 7400 Eur? Spracovanie vyzerá veľmi pekne a celkovo motorka pôsobí drahším dojmom.

IMG_2928

Samozrejme sa nevyhneme porovnaniu s predchádzajúcim modelom. Nový Versys narástol na výkone (cca o 5 koní) na 69 koňov, pridal 3 Nm, nádrž bola zväčšená o 2 litre na 21 litrov. Naviac bola zvýšená nosnosť zadného rámu o 30 kg, takže toho na dovolenku odvezie skutočne dosť. Motor zostáva rovnaký, rokmi overený a vo viacerých modeloch používaný, radový dvojvalec o obsahu 649 ccm, je to „držiak“ a má dlhé servisné intervaly.

IMG_2830

Pozícia jazdca je pohodlná, riadidlá sú širšie, ale rýchlo sa na ne zvyká a rozhodne prispeli  k lepšej ovládateľnosti motorky. Vyhrievané rúčky sú super, len si v Kawasaki mohli viac vyhrať so spracovaním prepínača, vyzerá trochu ako päsť na oko a rovnaké je to aj s vypínačom hmloviek. Na prvý pohľad je vidieť, že ide o univerzálny diel, čo nepôsobí veľmi pekne. Prístrojový budík môžeme poznať už z niekoľkých modelov, od ER-6 až po nový Vulcan. Vo Versyse je zabudovaný do palubovky, ale veľmi tam nezapadá a je vidieť, že bol pôvodne pripravený pre naháčov. Dobre je však čitateľný za všetkých podmienok.

Nastaviteľný plexi štít je fajn, len je škoda, že ho nejde nastavovať za jazdy. Ak by sa to niekomu podarilo, tak pošlite fotku. Snáď to v zdraví prežijete:). Proti vetru funguje ale skvelo a aj so svojimi 192 cm mojej postavy fungoval cca do rýchlosti 160 km/h výborne.

IMG_2978

Niektorí si možno povedia: „šesťstopäťdesiatka v radovom dvojvalci predsa nemôže stačiť“, ale tak úplne pravda to nie je. Motor je hravý, má záťah už odspodu a má super odozvu na plyn. Je jasné, že napríklad s litrovým Versysom sa dá držať rýchlejšie tempo, ale je to skutočne potrebné?

Aj s 650 sa dá jazdiť hodne svižne a naviac Versys dostal vylepšený podvozok, ktorý dáva jazdcovi super odozvu a motorka ide do zákrut skutočne sama. Vpredu sú nastaviteľné 41mm USD vidlice a zadný tlmič si nastavíte jednoducho ručne nastavením predpätím pružiny bez potreby použiť náradie. Čo  uvítate, keď často striedate jazdu s „batôžkom“ a bez neho, alebo na dovolenke. Brzdy sú super, majú tiež dobrú odozvu a ABS zasahovalo do riadenia  len minimálne.

IMG_2955

Kufre majú rovnaký systém ako u Kawasaki Z1000SX, upínanie kufrov je teda veľmi jednoduché. Svetlá fungujú v noci výborne a v kombinácii s rozsvietenými hmlovkami je cestovanie v noci dokonalé. Váha 216 kg (verzia s ABS) sa nedá skryť, pocitovo by som však povedal, že ide motorku do 200 kg. Manipulácia v garáži je vďaka vyváženiu motorky bezproblémová.

IMG_2941

K čomu je táto motorka teda určená? Skoro by som napísal, že ku všetkému. Ide v tomto prípade o také to dievča pre všetko, s ktorou sa budete hravo preplietať mestom, jazdiť na výlety okolo komína aj na dlhšiu dovolenku. Je to taký ten každodenný univerzál, ktorý len tak neomrzí. Na okruh to to pravé orechové práve nebude, ale po pritvrdení podvozku si nejaké tie voľné jazdy určite môžete dať.

Ľahšieho terénu sa tiež báť nemusíte, aj so spolujazdkyňou sme bez problémov vybehli na rozhľadňu, na ktorú by som osobne nechcel ísť ani pešo. Pri cestovaní poteší spotreba, ktorá sa pri dodržiavaní legálnych rýchlostí pohybovala od 3,3 do 4 l/100 km. Pri hodne svižnej jazde sa spotreba vyšplhala na 5 l/100 km, čo je i tak spotreba takmer z ríše snov.

Z druhej strany však nepoteší absencia centrálneho stojanu, čistenie a mazanie reťaze bude na cestách o niečo ťažšie, ale aspoň nezavadí v zákrutách, ako u niektorých motoriek.

Na motorke sa pekne povozia ako skúsení jazdci, tak si ju určite môžu kúpiť aj začínajúci jazdci. Naviac ide priamo od výrobcu priškrtiť motor na 35 kw, aby sa mohli povoziť aj vodiči s nižšou skupinou A2. Motorka sa predáva v niekoľkých paketoch výbav od základnej verzie až po Grand Tourer Plus. To si ale môžete naštudovať priamo na stránkach Kawasaki.

Hodnotenie

Toto áno

a toto už trošku menej

+ nový atraktívny vzhľad
+ hravý motor
+ cena
– univerzálny vzhľad prístrojovej dosky
– univerzálny vzhľad ovládačov
– plexi nie je možné nastaviť za jazdy

Pokračujte v čítaní v ďalších kapitolách:

nasledujúca kapitola »Oficiální video