Test

Kawasaki prišla s modelom Z1000 SX už v roku 2011 a ďalšie vylepšenie motorky prišlo v roku 2014. Zmena nebola v podobe designového faceliftu, ale hlavne technických vychytávok.

IMG_1893-712x474

Kompletne bolo prekopané odpruženie kyvnej vidlice, ktorá bolo trochu pritvrdené, a zmenené prepákovanie. SX dostalo nové predné monobloky Tokico. V dnešnej dobe sa motorky bez elektronických pomocníkov už takmer neobídu a tak aj model SX dostal kontrolu trakcie (KTRC), ktorá ide voliť v troch stupňoch, alebo idú úplne vypnúť.

Ďalšou fičurou je prepínanie palivových máp, ktoré sú tu dve: Full (plný výkon) a Low, ktorý vám uberie 30% výkonu a na zadnom kolese krotíte „len“ cca 100 koní. Samozrejmosťou je možnosť modelu s ABS.

IMG_2177-712x474

S ergonómiou posedu si v Kawasaki hodne vyhrali. Trošku som čakal, že posed bude podobne ostrý ako na Z1000, ale ergonómia je kompletne zmenená.  Nohy sú v príjemnej polohe, ruky na riadidlá zapadnú samé. Na motorke nie ste vzpriamený, ani zbytočne zhrbený. Veľkou špecialitkou je nastaviteľné plexi. Jeho nahrbený tvar odvádza vzduch presne tam, kam potrebujete. Aj s mojimi 192 centimetrami bola jazda do 160 km/h veľmi komfortná. Nad 160 km/h sa stačí kúsok prikrčiť a ide potom vydržať aj cestovné tempo ďaleko za hranice našich zákonov.

IMG_2194-712x474

Na vzhľad zrkadiel si musíte chvíľku zvykať, ale ich vzhľad prebije funkčnosť. Takto dobrý výhľad dozadu máte málokedy. Co sa týka ovládacích prvkov, tak na levej strane nájdeme klasicky ovládanie smeroviek, výstražné svetlá, klaksón, diaľkové svetlá a ovládanie kontroly trakcie a palivových máp, ktoré si volíme na displeji.

IMG_2176-712x474

Pretože je model SX športový cesťák, idú na neho pripnúť kufre. A nečakajte žiadne špeciálne hnusné lešenie. Toto  sa inžinierom v Kawasaki opravdu podarilo. Celé uchytenie kufrov je schované v zadných madlách. A kufre idú nasadiť a zložiť v okamžiku. Trochu to pripomína reklamu s Horstem Fuchsem 1..2..3 a je hotovo! Celý zadok samozrejme narastie, ale motorke to s kuframi rovnakého lakovania ako má motorka veľmi „sekne“. Naviac, pokiaľ sú kufre plné, alebo pokiaľ veziete „batôžok“ na sedadle spolujazdca, ide jednoducho zadné odpruženie pritvrdiť.

IMG_2190-712x474Spolujazdec sedí pekne vzpriamene a posed je pohodlný. Pri akcelerácii sa musí kvôli vzpriamenosti viacej držať, pretože inak by sedlo spolujazdca opustil. Čo je ale super sú svetlá. Nemám namysli to, či sú pekné, alebo škaredé, ale ako fungujú. V noci svietia priam ukážkovo a bol by som rád, ak by mi takto svietili aj svetlá v aute.

IMG_2197-712x474

Už sa dostávame  k samotnej jazde. Hneď na začiatok musím podotknúť, že sa jedná opravdu o rýchlu motorku s ktorou môžete ráno do práce, po obede potrápiť kamarátov na okruh a večer ešte zvládnuť romantický výjazd vo dvoch. Okrem dobre ladeného podvozku je tu motor, ktorý samozrejme pochádza z neokapotovanej verzie, ale úplný pôvod je v ZX10R.

IMG_20151-712x474

Chrčanie airboxu pri akcelerácii je návykové. Je jedno, aký máte  zaradený rýchlostný stupeň, motorka jede stále super. Čo vie motorka veľmi dobre, je skovať svoju rýchlosť. Idem si svoju obľúbenú trasu „na kochačku“ a pri pohľade na tachometer idem v skutočnosti o niečo rýchlejšie ako normálne. Motorka padá do zatáčok sama a pri jazde jej váhu nepoznáte. V garáži vás váha trochu potrápi, ale dá sa na to zvyknúť.

U motoriek sa spotreba nerieši, ale je potrebné spomenúť, že spotreba sa počas testu pohybovala cca od 5,2 l/100km pri jazde v noci, až po 9,3 l/100km na okruhu. Normálne sa dá jazdiť v priemery okolo 6,5 l/100km, ale hodne závisí ako moc ťaháte.

A čo povedať záverom? Je to jedna z tých univerzálnejších motoriek, ktorá sa rozhodne podarila!

IMG_19761-712x474

Hodnotenie

Hodnotenie

Klady

Zápory

+ motor
+ nastaviteľný štít
+ funkčné zrkadlá (vidíte viac ako len svoje lakte)

– palivomer rýchlo ukazuje, že je nádrž takmer prázdna, pritom je tam ešte na 100 km

Pokračujte v čítaní v ďalších kapitolách:

nasledujúca kapitola »Oficiálne video