Test

CARTec – oficiálny dealer motocyklov Triumph a Suzuki

CARTec – oficiálny dealer motocyklov Triumph a Suzuki

Kompletnú ponuku nájdete na www.cartec.cz
cartec-logotriumph-logosuzuki-logo

Dohadovanie sa, či je lepší dvojvalec, alebo štvorvalec, je asi nekonečná téma, omieľaná neustále dokola. Oba tábory si pevne stoja za tým, že práve oni majú pravdu a nehodlajú pripustiť, že by mohlo byť niečo iné lepšie. Pritom je tu hneď niekoľko alternatív, ktoré ponúka niečo od každého. Pružný a akcelerujúci motor už od nízkych otáčok ako dvojvalec a stále dosť hravý, živý a silný vo vysokých otáčkach ako štvorvalec. Áno, presne taký je napríklad Triumph Street Triple R.

triumph-str-triple-r_1123

Do rúk sa mi dostala vypiplanejšia verzia “malého” naháča, ktorá nesie práve označenie R. Ide o klasický radový trojvalec, na aké sme u Triumphov zvyklí. V tomto motocykli je motor s obsahom 675 ccm, ktorý sa výrobcovi osvedčil aj v iných modelov. Verzia R je osadená štvorpiestikovými radiálnymi strmeňmi Nissin, ktoré sú doplnené o radiálnu brzdovú pumpou a pancierové hadice. Zákazník si môže zvoliť aj verziu s ABS, kde je možné tohto elektronického pomocníka podľa ľubovôle vypnúť. Podvozok je plne nastaviteľný ako vpredu, tak vzadu a motocykel má veľmi pekné červeno lakované detaily, ako je bočný kryt chladiča a podsedadlový rám.

Mnou testovaný kúsok mal kryt sedla spolujazdca a vpredu aj malý štítok, ktorý motorke neskutočne pristane a bez neho si Streeta pravdupovediac ani neviem príliš dobre predstaviť. Nečakajte od neho teda nejakú zásadnú ochranu pred vetrom, ale na oko to vyzerá veľmi dobre.

Keď som si motorku v brnenskom CARTecu vyzdvihoval, tak už tam hodne pútala pozornosť kolegov z redakcie. Iné to nebolo ani v priebehu testovania. Všade, kde som zastavil, ihneď pútala pozornosť okoloidúcich a zastavoval sa u nej nejeden obdivovateľ, ktorý trávil dlhé minúty prehliadaním všemožných detailov.

triumph-str-triple-r_1115

Čo ma nadchlo už po pár odjazdených kilometroch, boli brzdy. Tie sú úplne fenomenálne a v súčasnej dobe patria medzi to najlepšie, čo som kedy skúsil. Radiálne štvorpiestikové Nissin v kombinácii s radiálnou brzdovou pumpou a pancierovými hadicami sa do kotúčov zakusujú s obrovskou chuťou. Netreba sa zase ničoho báť, pretože brzdný účinok je ľahko dávkovateľný a zabrzdiť sa dá doslova na pätníku. Ak by ale niekto bez väčšieho rešpektu za brzdu zatiahol, tak bude veľmi prekvapený, akou rýchlosťou poletí na riadidlá a možno si aj trochu nabije vercajk o nádrž. Vďaka zabudovanému brzdnému systému ABS by ale žiadna nebezpečná situácia nastať nemala. Ani raz sa mi ale nestalo, že by ABS nepríjemne zasiahlo do tvrdého brzdenia pred zákrutou. Rozhodne sa teda v Británii podarilo tohto elektronického pomocníka dobre naladiť.

Brzdy neboli jediné, čo ma na Streetovi príjemne prekvapilo a motorka mi od prvých metrov skvele padla do ruky. Všetko je presne tam, kde potrebujete a jazdecká pozícia je krásne uvoľnená. Dokázal by som si s touto motorkou predstaviť aj dlhší výjazd. Veľmi zvedavý som bol na prejav trojvalcového motora s objemom 675 ccm. Pri voľnobehu je v kombinácii so sériovou koncovkou hodne nevýrazný a porovnateľný napríklad so štvorvalcami a prejaví sa až za jazdy, keď ho dostanete do otáčok. Street začne konečne nejako znieť a môžem vám povedať, že zvuk vytáčajúceho sa trojvalca začne byť hodne návyková záležitosť. Reakcia na pridanie plynu je u tohto bajku okamžitá, oneskorenie tu nie je prakticky žiadne a motorka reaguje ihneď. Motor okamžite letí do otáčok a v okamihu vás dostáva až za zákonom povolené limity. Veľmi príjemne začína ťahať v nejakých 6000 otáčkach a ochotne letí až ľahko nad hranicu 12 000 otáčok.

triumph-str-triple-r_1140

Ruka v ruke so skvelým motorom ide aj podvozok. Ako už bolo spomenuté, je u verzie R plne nastaviteľný a už v štandarde je komfort aj ovládateľnosť presne taká, akú by ste si u neposlušného naháča predstavovali. Je príjemne tuhý a motorka ide presne tam, kam ju pošlete. Nejde o žiadnu tuhú dosku a motorka na nerovnostiach neodskakuje a príjemne všetko poberá. U Triumphu nešetrili ani na obutí, pretože asi veľmi dobre vedia, že k rýchlemu, športovo ladenému naháčovi sú potrebné aj kvalitné pneumatiky. Preto už z továrne Street Triple R vyráža na pneumatikách Pirelli Diablo Rosso Corsa, ktoré vás podržia aj pri ostrejšej jazde.

Malý chyták si Triumph pripravil pre tých, ktorí počas cesty sem tam radi zvezú nejakú tú peknú stopárku. Ak máte na zadnom sedadle kryt, tak vám po zložení sedla zostanú oči pre plač. Zistíte totiž, že kryt je napevno priskrutkovaný na dve “desiatky”, a tá samozrejme v originálnom náradí chýba. Takže nezabudnite si zobrať kľúč do vrecka so sebou.

Suma sumárum to vyzerá, že sa z tvrdého priaznivca Talianov stal fanúšik značky Triumph. Hoci sa mi to píše ťažko, tak toto tvrdenie nie je ďaleko od pravdy. Motorka sa mi od začiatku vzhľadovo páčila, ale rozhodne by som nečakal, že ma svojím prejavom tak nadchne. Musím pred Triumphom vážne zložiť klobúk, pretože tento bajk sa im sakra podaril. A ak nemáte hlboko do vrecka, tak neváhajte a priplaťte si za verziu R, pretože jej celkový prejav a hlavne tie brzdy sú neskutočné!

triumph-str-triple-r_0997

Motocykel na test zapožičala spoločnosť A Spirit a.s., dovozca do ČR.

Hodnocení

Klady

Zápory

+ Charakter a prejav dvojvalca
+ Reakcia na pridanie plynu
+ Plne nastaviteľný podvozok
+ Vypínateľné ABS
+ Štýl, je to skrátka Triumph!
+ Tie brzdy !!

– Zle sa hľadá stojanček, chce to trochu cviku
– Sériový výfuk nenechá motor vyniknúť

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Názory kolegov z redakcie