Test

Yamaha Centrum - PEMM Brno s.r.o.

Yamaha Centrum - PEMM Brno s.r.o.

Naša spoločnosť ponúka autorizovaný predaj a servis Yamaha.E-mail: yamaha@pemm.cz Web: yamaha-pemm.cz

K tomuto skútru mi Karel Jílek v Yamahe na Vrbovke povedal: „Takto podrobne sa mňa na neho ešte nikto z novinárov nepýtal…“ Je to ale jednoduché, niekedy vám vlastnosti všetkých skútrov pripadajú dosť podobné – uskákaná koza s malými kolesami, a len sa líši viac či menej ufónskym (rozumej akože futuristickým), alebo naopak retro „tvárim sa ako Vespa“ designom.

Takže pokiaľ ste skúmavý typ človeka, nechcete odbiť seba ani čitateľov pár vetami o obstojnom mestskom vozítku. Chcel som teda vedieť viac. Má síce o dva kone menej než príbuzný X-MAX, ale vrchol má o dva tisíce otáčok skôr, a hlavne – na rozdiel od vzhľadom mohutnejšieho príbuzného váži len 127 kg, čo je o 42 kilo menej (!).

yamaha-nmax-16_0013

Motor tiahne skvele a hladko, a dokonca znie celkom zrelo, nie ako prdítko. Je to vraj úplne nová konštrukcia motora s variabilným ventilovým rozvodom – tak preto ten záťah! Spotreba v teste 2,67 litra nadchne o to viac, že v dvoch s vami dokáže upalovať 103 km/h do (veľmi mierneho) kopca. Paráda! Vyhnem sa smrti nudou, jazdím za lacno a ešte to niečo uvezie.

Údajne Nmaxa všetci porovnávajú s PCX 125 od Hondy. Na tom som bohužiaľ ešte nejazdil, ale teraz som na to celkom zvedavý, pretože Nmax ma hodne nadchol. Medzitým som PCX aspoň vizuálne preskúmal na parkovisku pri Hamri pred obedom a zatiaľ môžem konštatovať, že v Honde venovali hodne pozornosti chromovaným riadidlám a akosi opulentnejšiemu kokpitu. Lenže to nie je to, čo by som na modernom skútri hľadal.

yamaha-nmax-16_9830

Mňa v tomto prípade naopak potešilo, že som mal Nmaxa v nenápadnej šedo-zelenej farbe (zle sa to teda fotí počas jazdy, keď pre čidla foťáku váš povoz splýva s okolitou betónovou zástavbou našej svetovej metropole). Ako som si ho pri fotení prezeral, oceňoval som detaily designu – snáď to vyjadrím správne – ľahkého, úhľadného, moderného, napriek tomu však nie vtierajúceho a opĺzlo mimozemšťanského. Jednoducho vám na ňom nič nevadí, nič nie je nazvyš, budíky jednoduché, pod sedlom dosť miesta, všetko funguje a nič neruší.

yamaha-nmax-16_0186

Vytkol by som mu dve veci – trocha viac k jazdcovi priklonené riadidlá, nie je mi príjemné držať niečo a mať pri tom zalomená zápästia inak, než je prirodzené, aj keď to bolo len trochu. No a nech mi nikto netvrdí opak, tie dva kone navyše by tomu určite dokázali vykúzliť. Potom by to ale bola raketaaaa 🙂

A celkový dojem? Ľahký, ovládateľný stroj, napriek tomu pohodlne rozvalený pilot. Pekne jazdí, vnímate ako ten jednovalček funguje a krásne sa roztáča, hladký chod takmer ako by to bol dvojvalec (literárna nadsádzka), v dvoch vytiahol 106 km/h, v jednom 110 km/h, ABS máte v základe a počítadlo spotreby nekecá.

yamaha-nmax-16_0060

Dosť ma dostali dobré doplnky, najmä relatívne pekné a dobre vymyslené kryty na ruky (nikto nechce predsa reumu), potom je v ponuke vysoké plexi a držiak na kufor, klasika.

Porovnajte si základnu verziu s plnou výbavou

Doplnková výbava

Doplnková výbava

Základna výbava

Základna výbava

Motocykel na test zapožičal dovozca pre ČR a SR, spoločnosť Yamaha Motor Europe N.V..

Hodnotenie

Klady

Zápory

+ ľahký, ovládateľný, dobre jazdí
+ pohodlne rozvalený vodič
+ dobré doplnky, najmä kryty na ruky
+ ABS v základe

– trochu viac k jazdcovi naklonené riadidlá

Pokračujte v čítaní v ďalších kapitolách:

nasledujúca kapitola »Technické parametre