Piatkové tréningy sme sa snažili využiť na nastavenie motorky, ale veľmi chladné počasie nám neumožnilo nájsť ideálne nastavenie na víkendové preteky. Navyše som mal v piatok šťastie, že som ustál veľký kopanec vo veľkej rýchlosti. Najhoršie bolo, že som nedokázal zistiť, prečo sa to stalo, takže ma to aj ovplyvnilo do sobotňajšieho programu.

Do sobotňajšej kvalifikácie som sa snažil vyjazdiť pole position, ale skrátka som nedokázal zajazdiť čas z minuloročnej sezóny. Do pretekov som štartoval z druhého miesta.

michal-prasek-most_1

Štart do sobotňajších pretekov som mal dobrý, z prvej šikany som vyrážal na 2. mieste a s vedúcim pretekárom Walkowiakom sme si začali budovať náskok pred ďalšími pretekármi. V šiestom kole som pri ostrých brzdách po cieľovej rovinke začal pociťovať, ako sa mi prepadá predná brzda. V závere pretekov som už musel pumpovať brzdu, aby som mohol zabrzdiť. Aj napriek takejto ťažkosti som sa držal v boji o víťazstvo. Pri nájazde do posledného kola som už musel brzdiť celou rukou, pretože brzda bola až na plynovej rukoväti. Počas posledného kola som sa po chybe Walkowiaka dostal na prvé miesto, ale vzápätí som nedoradil a na výjazde zo šikany som bol opäť na druhom mieste. V rovnakom poradí sme prešli aj cieľom.

Nedeľný warm up bol pre nás veľmi dôležitý, aby sme zistili, či sa nám podarilo vyriešiť problém s prednou brzdou. Po tréningu nám spadol kameň zo srdca, že sme celý problém vyriešili. Bola zlá brzdová kvapalina, ktorá pri pretekárskom tempe začala rosiť kvapôčky vody, a tým celý brzdový systém prestal fungovať.

michal-prasek-most_2

Na popoludňajšie preteky sa počasie ochladilo a tesne pred výjazdom do pretekov trať zľahka zmokla.

Zariskovali sme a nasadili mäkkú zadnú gumu. Zo začiatku pretekov to vyzeralo, že sme urobili dobré rozhodnutie, ale bohužiaľ od polovice pretekov na zadnom kolese nebola takmer žiadna guma, a tak som bol odkázaný preteky dokončiť na treťom mieste.

V cieli sme sa ale mohli radovať, pretože sme už pred posledným pretekmi, ktoré sa budú konať koncom septembra na Slovakiaringu, vyhrali druhýkrát v rade seriál Alpe Adria v triede Superstock 1000. A ďalšia veľmi dobrá správa je, že si aj naďalej držíme 1. miesto v celosvetovej sérii BMW MOTORRAD RACE TROPHY 2016.

michal-prasek-most_0

Týmto by som chcel veľmi poďakovať môjmu šéfovi tímu Pavlovi Roháčovi, môjmu mechanikovi, ktorým je už 20 rokov môj otec, mojej priateľke, Tomášovi Daňkovi, Leošovi Hlaváčkovi.

Veľká vďaka patrí našim reklamným partnerom: RP motosport exhaust tuning, Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, D-HOLZ, Kulturní dům Havlíčkův Brod, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, Provo, FAUR servis auto, ipracingshop.com, tímu Roháč and Fejta, Radimovi Hánovi a všetkým našim fanúšikom.