Ahoj Jorge, ako si si užil letnú prestávku?

„Po Sachsenringu som mal päť dní pauzu. Išiel som na Ibizu, kde som bol na lodi s niekoľkými priateľmi. Strávil som päť dní bez tréningu, len na slniečku a užíval som si to. Potom som sa vrátil do Lugana, kde som začal tvrdo trénovať, aby som sem prišiel v čo najlepšej kondícii.“

Počas letnej pauzy si okrem tréningu tiež začal písať ďalšiu knihu, o čom bude? Bude aj v angličtine?

„Chcem urobiť knihu, ktorá je o mojich skúsenostiach, ktoré som za týchto tridsať rokov života získal. Je o všetkých chybách, o všetkých veciach, ktoré som stratil a prekonal, aby pomohla mojim fanúšikom a všetkým ľuďom, ktorí si tú knihu kúpia, aby sa niečo naučili a neurobili rovnaké chyby, aké som urobil ja. Toto je myšlienka a myslím, že bude k dispozícii v priebehu budúceho roka. Dúfajme, že nebude len v španielčine, ale aj v angličtine, taliančine, v jazykoch väčšiny ľudí, ktorí sledujú MotoGP.“

Poďme teraz k Brnu. V niekoľkých rozhovoroch si hovoril o tom, že na svojej motorke potrebuješ používať zadnú brzdu. Ako bude dôležitá na tomto okruhu, ktorý je viac plynulý?

„Zadná brzda je vlastne veľmi dôležitá na všetkých tratiach, pretože ju potrebujete k zabrzdeniu motorky, a pokiaľ ju nepoužijete na Ducati, tak nezastavíte. Vlastne ju používam v každej zákrute, je naozaj dôležitá všade.“

A tu, keď je to tvoj obľúbený okruh, bude to lepšie?

„Dúfajme, že áno. Pre prvé tréningy máme niekoľko vecí, ktoré chceme vyskúšať. Dúfajme, že vyrieši problémy, ktoré mám na predku motorky, aby bola motorka stabilnejšia. Už sa teším na víkend.“

Počas leta si trénoval na malej Panigale, ako ti to pomohlo?

„Trénoval som blízko Lugana na novej Panigale, na ktoréj som skúšal pár vecí, aby som si zlepšil fyzičku na motorke a bolo to dobré. Je to skvelá motorka, veľmi výkonná a veľmi sa mi páči.“

Veľa sa hovorí o tom, prečo si vymenil Yamahu za Ducati.

„A prečo nie? Po troch tituloch majstra sveta v tridsiatich rokoch už som nemal čo niekomu dokazovať. S Yamahou som niekoľkokrát vyhral, získal veľa pole position, titulov. Stále bol s rovnakým tímom, rovnakými ľuďmi, na rovnakej motorke. Potreboval som niečo iné, iných ľudí, používať inú motorku, prebudiť v sebe znovu ten oheň. Nezáleží na tom, v akej ste krajine, s akými ľuďmi sa stretávate a pracujete, ale nové veci vám tento duch znovu obnoví. V Yamahe som na tom bol veľmi dobre, mal som stále príležitosť bojovať o titul majstra sveta a ísť o víťazstvo, ale potreboval som túto novú výzvu, aby som si sám povedal, že dokážem vyhrať na inej motorke.“

Po toľkých rokoch, čo pretekáš a cestuješ, je u teba rovnaká vášeň a radosť z pretekania ako trebárs pred desiatimi rokmi?

„Niekedy možno kvôli rutine zabudnete na to, aké máte šťastie. Niekedy musíte proste zastaviť a zamyslieť sa nad tým, čo máte. Koľko ľudí je horších ako ja? Sú to milióny, ale sú tu aj milióny ľudí, ktorí sú bohatší, úspešnejší atď., Ako ja. Je tu toľko ľudí, ktorí sú na tom lepšie ako ja, ale aj ktorí sú na tom horšie, nie len ako ja, ale aj ako vy. Ja porovnávam to, čo mám s tými, čo sa majú horšie a v tú chvíľu si uvedomím, že je to ok, že môžem ďalej cestovať, že môžem jazdiť na tak krásnej motorke, ako je Ducati, pracovať s takým tímom a že môžem robiť to, čo najviac milujem, čo je tento šport, a aké mám šťastie. Ak si toto všetko uvedomíte, tak ste šťastní. Táto nová výzva u Ducati ma v tom podporuje, čo som začínal trochu postrádať pri tíme, kde som bol toľko rokov.“

Aká bola tvoja prvá reakcia, keď si sa zviezol na Ducati a cítil jej výkon, hlavne na rovinke?

„To bolo poznať len v prvých niekoľkých kolách. Keď som išiel prvé kolá vo Valencii a otvoril plyn, tak som si ako prvého všimol toho, že sa motorka na rovinke nevlní a je úplne stabilná. Bol tu veľký prítlak, ktorý prišiel od krídielok, pretože som ich vo Valencii skúšal, a prítlak bol veľký. Motorka bola dosť stabilná a rýchla, stále som na to tlačil a cítil som, že som bol trochu rýchlejší na rovinke.“

Minulý rok si zmenil helmu z HJC na Shark. Čo bol hlavný dôvod pre zmenu?

„Som moc vďačný rodine Hong, ktorá ma naozaj podporovala. Bol som s nimi veľmi šťastný, bola to dobrá rodina a mali sme veľmi dobré vzťahy. Bohužiaľ helma, ktorá sa veľa predávala po celom svete – bola č. 1 medzi prilbami – mala počas tých troch rokov, kedy som s nimi bol, nejaké problémy. Snažili sme sa tieto problémy vyriešiť a pracovali sme na tom. Vyriešili sme to, ale niekedy sa stalo niečo, čo nebolo perfektné. Zmenil som to a kvalita heliem Shark je veľmi dobrá. Som s nimi veľmi spokojný, navyše mám tiež veľmi dobré vzťahy s rodinou Shark. Cítim sa s ňou veľmi dobre. S rodinou Hong nemám žiadny problém, ale bohužiaľ sme nemohli pracovať ešte viac na tom, aby sme tie problémy vyriešili.“

Aký bol prvý deň v Brne?

„Bol to veľmi zaujímavý deň. Skúšali sme nové kapoty. Tie z Kataru mali viac negatív, ako pozitív, takže sme sa rozhodli ich ďalej nepoužívať. Tieto nové, aj keď som s nimi nenajazdil moc kilometrov – mal som ich len na päť kôl – majú lepšie potenciál. Avšak ja chcem ďalej jazdiť so štandardnou kapotou. Zajtra chcem najazdiť viac kilometrov, aby som spoznal, ktoré nastavenie bude najlepšie, pretože sme dnes nastavenia nemenili. Samozrejme, že nové kapoty žiadajú nejaké zmeny v nastavení. Snažíme sa získať viac gripu, pretože potrebujeme viac priľnavosti na predku. Pre ďalšie dni je naším cieľom najazdiť viac kilometrov, aby sme našli čo najlepšie nastavenie pre túto trať, aby sme mali čo najlepší výkon.“

S novou kapotou si bol ale okamžite rýchlejší.

„Áno, ale dnes boli ťažké podmienky, pretože nebolo úplne sucho. Každé kolo bolo suchšie a suchšie, takže bolo možné byť rýchlejší a rýchlejší, hlavne pri druhom výjazde popoludňajšieho tréningu, ale nové kapoty majú potenciál. Avšak nechceli sme v týchto podmienkach toľko riskovať, pretože máme len dve nové kapoty a nechceli sme ich hneď rozbiť pri páde.“

Síce si s novou kapotou najazdil len päť kôl, ale priniesli ti pocit, aký si očakával?

„Áno, viacmenej áno. Myslím, že je ťažké sa dostať na úroveň, ktorú sme cítili s krídelkami, ale sme tomu oveľa bližšie, než s tou druhou. Pocit je taký, aký som celkom očakával. Cítite oveľa viac vetra, ktorý vám tlačí na ruky a ramená. Potrebujeme na tom tiež zapracovať, ale celkovo je to prijateľné. Je to pozitívne a môžeme s tým ďalej pracovať.“

Budú nejaké ďalšie nové diely na motorke?

„Myslím, že stále potrebujeme na motorke pracovať. Do budúcnosti chceme, aby bola plynulejšia. Nie je to ľahká kombinácia, pretože máme veľa výkonu, čo je jedna z najsilnejších vlastností motora. Tím na tom pracuje, je to jeden z aspektov, ale myslím, že práca na aerodynamike budú ešte chvíľu pokračovať.“

Tahle trať je veľmi plynulá a ide tu o rýchlosť v zákrutách. S novými kapotami, cítiš, že je motorka trebárs náročnejšiea v zákrutách alebo je ťažšie s ňou zatáčať?

„Ako som už hovoril, cítite hlavne oveľa väčší tlak vzduchu, hlavne na ramená a ruky a tiež na oči. Nie je to veľký problém, ale nie je to tiež to najlepšie. Čo sa týka zmien smeru, tak tu nie je taká zmena, akú som očakával, takže to je pozitívne.“

Cítiš nejaký rozdiel, keď ideš za niekým alebo keď ideš sám?

„Stále nemám taký potenciál, aby som išiel za nejakým jazdcom. Uvidíme zajtra.“