Posledná Veľká cena pred letnou prestávkou čaká pretekárov šampionátu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v Nemecku. Hneď po pretekoch v Assene sa presunuli na Sachsenring, kde ich čaká deviata GPtohoto roka. V Nemecku je zatiaľ chladno a prší, takže všetci sem prišli v teplých bundách. Ešte vo štvrtok sa zišli vybraní jazdci kráľovskej triedy na tlačovej konferencii. Tentoraz sa jej zúčastnili: Jonas Folger (Monster Yamaha Tech3), Valentino Rossi (Movistar Yamaha), Maverick Viñales (Movistar Yamaha), Andrea Dovizioso (Ducati Team), Marc Marquez (Repsol Honda) a Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing).

Andrea Dovizioso

Ako prvý tentoraz prehovoril Andrea Dovizioso z tímu Ducati, ktorý sa po Assene dostal do vedenia šampionátu MotoGP.

Dovi, aké to je, keď si vo vedení šampionátu?

„Znie to zvláštne, tiež pre mňa, ale som samozrejme šťastný. Som veľmi spokojný s tým, ako sme pracovali v týchto ôsmich pretekoch, pretože byť na prvom mieste po ôsmich pretekoch je niečo ako sen. Som naozaj šťastný, v posledných pretekoch sme tvrdo pracovali a byť v tejto situácii je naozaj dobré, ale musíme ďalej pracovať. Najmä v posledných troch pretekoch sme pracovali perfektne, aj v Assene, kde nikto nemohol moc poriadne pracovať a do pretekov sme použili úplne iné nastavenie ako v tréningoch a fungovalo. Po štarte pretekov, kedy som sa necítil tak perfektne, som na to potom mohol tlačiť trochu viac po páde Mavericka a zachádzal som dobré časy na kolo. Za to som naozaj rád a je to pre mňa dôležitejšie ako konečný výsledok. Bohužiaľ piate miesto nie je tak dobré, keď vezmem do úvahy, že som bol v posledných kolách vo vedúcej skupine, ale podmienky boli veľmi ťažké. V posledných ôsmich kolách pršalo, takže bolo jednoduché urobiť chybu, hlavne preto, že nikto necítil limit a zmes zadnej pneumatiky bola dosť tvrdá, takže nikto vo chvíli, keď sa to kĺzalo, nevedel, či je to pneumatikou alebo mokrom. Preto som sa rozhodol, že nebudem podstupovať maximálne riziko a skončil som piaty, ale som veľmi rád za to, v akej som pozícii tu na Sachsenringu. Je tu iný asfalt a stať sa môže čokoľvek, ale moja istota je dobrá, pocit na motorke tiež, s tímom mám veľmi dobrý pocit, pracujeme uvoľnene a to dobre pôsobí na konečné výsledky.“

Keď sa dnes pozrieme na počasie a na víkendovú predpoveď, bude hrať svoju úlohu tiež, že?

„Áno, ale to nie je žiadna novinka. Už s tým máme veľa skúseností na tejto trati, ale asfalt v tom urobí rozdiel. Takže zajtra na suchu musíme skúsiť pochopiť hlavne pneumatiky, pretože tu máme na vyskúšanie veľa pneumatík. Michelin tu nemohol testovať, takže nikto nemá spätnú väzbu o tom, aké pneumatiky budú správne. Navyše to vyzerá, že v nedeľu bude mokro, takže sa môže stať čokoľvek. To je pozitívne, pretože keď pôjdete dnes večer spať, môžete byť v pokoji, pretože vôbec neviete, aké to zajtra bude.“

Maverick Viñales

Ako druhý prehovoril Maverick Viñales z tímu Movistar Yamaha, ktorý v Assene prišiel o priebežné vedenie.

Maverick, zrejme si sklamaný z toho, že si stratil vedenie v šampionáte, ale ako už sme o tom hovorili v Assene, tento rok je to veľmi hore a dole a stále to sú len štyri body.

„Áno, som sklamaný, ale nakoniec sme mali šťastie, že aj keď ma Dovi prekonal, tak sme tiež na Sachsenringu nemuseli pretekať a musel by som potom doťahovať ešte viac. Avšak som spokojný a motivovaný, pretože viem, že sme boli v Assene naozaj silní, najmä na suchu. Boli sme skoro najrýchlejší, takže to je dôvod, prečo som uvoľnený a nie nervózny. Viem, že keď sa dostanem na limit, tak môžeme byť opäť na čele.“

Je ten tlak iný, keď sa teraz snažíš dotiahnuť alebo keď si bol vo vedení?

„Je to iné, ale je to zakaždým rovnaké, ako keď ste vo vedení, pretože chcete viac bodov. Potrebujeme body. Viem, že som túto sezónu urobil veľa chýb, ale naučili sme sa a vieme, čo máme robiť. Najmä sme sa toho veľa naučili v mokrých podmienkach v Assene, čo bude perfektné pre tento víkend, pretože to vyzerá, že bude veľa pršať. Na mokre sa zlepšujeme, takže je tu dobrá šanca tvrdo pracovať a dať do toho to najlepšie.“

Sachsenring je traťou, najmä jej prvá časť, že sme tento rok na niečom podobnom ešte neboli.

„Je veľmi ťažká, ale vlani som tu bol celkom silný. Myslím, že som v dobrej fyzickej kondícii a Sachsenring je na fyzičku veľmi náročný. Viem, že je to pre mňa dobrá trať a budeme sa snažiť tvrdo pracovať, najmä pre preteky, čo bude dôležité, ale tiež je nutné zájsť dobrú kvalifikáciu. V posledných pretekoch sme za kvalifikáciu veľa zaplatili, pretože štartovať z 11. miesta je vždy ťažké a riskantné. Musíme preto dávať pozor a byť silní za každej situácie.“

Ako už sme preberali s Dovim, počasie bude hrať veľkú úlohu, nielen v pretekársky deň, ale aj v kvalifikácii a tréningoch to môže byť všelijaké.

„Samozrejme. Musíme dávať pozor na počasie, najmä keď nasadíme nové pneumatiky a musíme tiež sledovať, či začne pršať alebo nie. Bude to ošemetný víkend, ale musíme do toho dať všetko.“

Marc Marquez

 Tretí v poradí prehovoril Marc Marquez z tímu Repsol Honda, ktorý je na tejto trati najúspešnejším jazdcom.

Marc, Sachsenring, keď sa pozrieme na tvoj rekord, je to neuveriteľné, sedem víťazstiev v rade.

„Sachsenring bol pre mňa vždy dobrý okruh a tiež pre Hondu, čo je dôležité. Tento rok je to ale iné, myslím tým hlavne nový povrch. Najprv musíme poznať, aký bude grip a ako budú fungovať pneumatiky, pretože to je zakaždým ťažké. Okrem toho ide aj o počasie, ktoré tu bolo v posledných dvoch rokoch zvláštne, a vlani sme menili motorky. Môže sa stať čokoľvek, ale je to dobré, že prichádzate na okruh, kde ste v minulosti vyhrali a pocit je dobrý. Je tu aj istota po Assene, kde aj keď to bol pre nás jeden z najťažších okruhov, tak sme boli na stupňoch víťazov. Boli sme tiež schopní stiahnuť body na lídrov, takže som za to rád. Uvidíme, ako na tom tu budeme v nedeľu.“

Tento šampionát je úžasný, každý víkend je úplne iný, ale u teba sa to veľmi zlepšilo po posledných dvoch pretekoch, že?

„Tento šampionát je ťažké pochopiť alebo nejako plánovať, myslím tým to, že pred dvoma pretekmi som bol skoro mimo bitku, pretože som bol 37 bodov za Maverickom a teraz som za ním len o 7 bodov a len 11 bodov za Andreou. Bude to ešte dlhé a potrebujeme tvrdo pracovať a tlačiť na to. Aj keď som v tejto časti sezóny urobil niekoľko chýb, sme tu v boji o titul. Za to som rád a budeme pokračovať s rovnakou mentalitou.“

Valentino Rossi

 Ďalší v poradí bol oslovený Valentino Rossi z tímu Movistar Yamaha.

Vale, teraz sem prichádzaš po čerstvom víťazstve z Assenu. Vrátil si sa späť a ako už si povedal po Assene, víťazstvo bolo dôležité, ale hlavne si sa vrátil späť do boja o šampionát.

„Áno, hlavne som veľmi rád za víťazstvo, pretože bolo prvé po minuloročnej Barcelone a prišlo po skvelom preteku, takže to boli veľké emócie. Ako ste povedal, je to tiež veľmi dôležité pre šampionát, pretože to vyzerá veľa zaujímavo. Veľa jazdcov a iných motoriek, ktorí sú veľmi blízko. Nikdy predtým to nebolo ako tento rok, že sa situácia mení z jedného víkendu na druhý. Všetko je otvorené. Sme tam tiež, nie som tak ďaleko, takže bude veľmi dôležité byť konkurencieschopní aj tu na Sachsenringu, pretože je to úplne iná trať v porovnaní s Assenom. Uvidíme. Vyzerá to, že predpoveď počasia je na víkend celkom zlá, takže bude veľmi dôležité byť pripravení na všetky podmienky.“

V nedeľu po Assene si musel mať skvelý pocit.

„Po množstve takejto práce prišiel skvelý pocit, ktorý netrvá len pár hodín, ale celý deň. Čo cítite po víťazstve, je skvelé a myslím, že všetci tu sú pre to isté.“

Ako už sme hovorili o počasí, nebude to len o pretekárskom dni, ale bude to mix počas celého víkendu, to bude veľmi ťažké.

„Áno, vlani som nebol tak zlý na suchu, tak aj na mokru. Vlani to bol ale šialený pretek s rôznymi podmienkami a výmenou motoriek, kedy trať usychala veľmi rýchlo. Snažili sme sa zostať na trati čo najdlhšie, ale nakoniec sa to ukázalo, že to nebola správna stratégia, keď sme nakoniec stratili takmer všetko. Preto ako vždy dúfam, že bude buď úplne suchý pretek, alebo úplne mokrý od začiatku až do konca, ale budeme sa snažiť byť pripravení a bystrí na preteky „flag to flag“ či rozdielne podmienky.“

 

Danilo Petrucci

Ďalší v poradí bol oslovený Danilo Petrucci z tímu Octo Pramac Racing.

Dve pódia v troch pretekoch a hlavne naozaj veľký pretek v Assene, kde si išiel o víťazstvo. Musíš mať veľkú istotu.

„Áno, je to veľká istota, hlavne bola pri suchých podmienkach v Assene, ale nakoniec sa mi podarilo zvládnuť celý pretek, ktorý bol dobrý. Myslím, že ľahký dážď, ktorý prišiel ku koncu pretekov, mi trochu pomohol, aby som mohol ísť za Valentinom. Samozrejme, že je to dobrý okamih a motorka jazdí dobre. Tu sa cítim celkom pozitívne, vlani som tu bol celkom rýchly na suchu. Zajazdil som podobné časy ako tretí Valentino, keď som bol štvrtý, piaty. V pretekoch som bol aj vo vedení, ale Dovi bol moc blízko, tak som na to viac zatlačil a potom spadol. Myslím, že počasie bude veľmi dôležité a najmä tiež nový asfalt. Myslím, že to bude veľký rozdiel v porovnaní s minulým rokom, ale uvidíme. Nakoniec, tieto veci sú rovnaké pre všetkých.“

Dostávame sa do polovice sezóny, si spokojný s tým, na akej si pozícií a ako si začal rok?

„Sú to veľké emócie byť tu s týmito jazdcami, ktorí bojujú o šampionát. Úprimne, je dobré s nimi bojovať, aj keď som v šampionáte celkom ďaleko. Strácam 25 bodov na Pedrosu, ktorý je piaty a ten je celkom ďaleko od prvej štvorice. Myslím si, že som vo veľmi dobrej pozícii, pretože nemám čo stratiť a môžem sa pokúsiť urobiť čokoľvek, ale samozrejme, že mojím cieľom je neurobiť to čo vlani. Dokončiť pretek bude hlavná vec a potom uvidíme.“

Jonas Folger

Ako posledný bol oslovený domáci pretekár Jonas Folger zo satelitného tímu Monster Yamaha Tech3.

Jonas, je to pre teba veľká chvíľa, že? Si v MotoGP a v Nemecku.

„Áno, som veľmi rád, že som tu, nemecké publikum je úžasné. Pred hodinou som sa bol pozrieť vonku a je to skvelý pocit mať všetkú tú podporu. Tiež tohtoročná sezóna išla zatiaľ dobre.“

Je to pre teba debutová sezóna, a aj keď je všade hlavne tvoj tímový kolega, je to výborne rozbehnutá prvá sezóna v MotoGP. Je škoda, že si spadol v Assene, ale okrem toho je to excelentná sezóna.

„Áno, dobre už začala aj zima. Na začiatku sezóny sme mali očakávania, že by sme možno mohli dosiahnuť Top10, ale potom sme v nedeľu urobili lepšiu prácu, než sme očakávali. Samozrejme, že keď sme lepší, tak sa očakávania zvyšujú. Teraz vieme, že keď máme dobrý deň, tak dokážeme zájsť Top 6. Vždy sa snažíme zlepšiť. Myslím, že máme veľmi dobrú rýchlosť a potrebujeme len túto rýchlosť ukázať v každom pretekárskom víkende, čo pre mňa nie je zakaždým jednoduché. Mení sa počasie, motorka je iná, na každej trati sa jazdí inak na motorke MotoGP, takže je to o veľa učenia vo štvrtok a piatok. Ak sa mi podarí nájsť rýchlo dobré nastavenie, potom môžeme mať dobrý víkend, ale vždy je ťažké nájsť na nedeľu rýchle riešenie, ak sa trochu stratíme. Potrebujem skúsenosti, ale ako som už povedal, ak máme dobrý deň, môžeme odviesť dobrú prácu.“

Prekvapila ťa tvoja prvá polovica sezóny v MotoGP?

„Áno, trochu áno. V zime som trochu premýšľal nad tým, že je to MotoGP a či to bola správna voľba, či dokážem jazdiť na tomto type motorky. Nakoniec to bolo dobré a bol som pri zimnom teste naozaj šťastný, pretože som si to veľmi užíval a odviedli sme skvelú prácu. Nakoniec si myslím, že sme urobili všetko správne.“

Otázky z publika

Otázka na štyroch top jazdcov šampionátu: Medzi vami je teraz 11 bodov, aké sú vaše silné stránky do najbližších pretekov? Je to konštantnosť, rýchlosť alebo niečo iné?

Andrea Dovizioso: „Samozrejme, že je šampionát úplne otvorený. Je nemožné spoznať a analyzovať, na ktorých tratiach budeme konkurencieschopnejší ako ostatní. Myslím, že je to tento rok aj vlani s pneumatikami Michelin iný príbeh, každý víkend má iný príbeh. Musíte k nemu dobre pristupovať a premýšľate nad tým, aké privezú pneumatiky a či sa zdvihnú teploty, čo má veľký vplyv na víkend. Pre mňa je to ťažké určiť.“

Maverick Viñales: „Myslím, že našou silnou stránkou je to, že už od prvého voľného tréningu sme celkom rýchli, takže môžeme pracovať naozaj dobre pre preteky. Ale ako už povedal Dovi, tento rok je naozaj ťažké byť konštantný, pretože máme každý pretek iný druh pneumatík. Niekedy sa nemôžete koncentrovať na svoj jazdný štýl, pretekársku stopu a snažiť sa zlepšiť seba, musíte sa veľa koncentrovať na iné veci. Avšak je v tejto chvíli naša motorka celkom dobrá so všetkými druhmi pneumatík vo všetkých pretekoch, takže dúfame, že budeme mať tento víkend dobré pneumatiky a budeme sa koncentrovať na preteky, čo je jedna z najdôležitejších vecí.“

Valentino Rossi: „Vždy je to ťažké, pretože z jednej trate na druhú sa to všetko veľmi zmení. Musíme sa snažiť dobre pracovať počas celej sezóny s motorkou aj s pneumatikami, aby sme boli na nedeľu pripravení.“

Marc Marquez: „Ako hovoria, je ťažké to povedať, ale pre mňa je dobrou vecou, že tam vždy som. Myslím tým to, že aj keď nie som vždycky ten najrýchlejší, vždy som vpredu, aj keď je mokro, sucho, zmiešané podmienky, klzké podmienky atď., Ale budeme sa túto úroveň snažiť ešte zlepšiť.“

Otázka na Doviho, Valentina a Marca: Od roku 2018 budú tímy posielať jazdcom správy na prístrojovú dosku. Vezme to jazdcom zodpovednosť za preteky v robení rozhodnutí na pretekárskej trati?

Andrea Dovizioso: „Myslím, že nie. V bezpečnostnej komisii sme o tom trochu hovorili. Niektorí jazdci nechceli, aby mali viac práce pri jazde, pretože pre niektorých jazdcov je ťažké čítať, keď idú na motorke. Ja som jedným z jazdcov, ktorý je rád za to, že má väčšiu spätnú väzbu, aby som lepšie pochopil a zvládol situáciu.“

Valentino Rossi: „Myslím si, že to môže pomôcť. Nie je to ako v autách, ako napríklad vo Formule 1, kde ste neustále v kontakte s boxom, ale keď ste v aute, tak máte oveľa viac voľného času z jednej zákruty do druhej. Na motorke máte oveľa menej času na čítanie, takže si myslím, že sa každý jazdec musí rozhodnúť sám, ale môže to byť malá pomoc.“

Marc Marquez: „Podľa mňa to môže byť pomoc alebo ďalšie informácie v prípade, keď máte nejakú penalizáciu alebo niečo podobné. Myslím, je to dôležitejšie ako rozhodovanie v preteku s výmenou motoriek. Možno, že tam môžete mať nejaké správy, ale ja viac verím boxovej tabuli. Samozrejme, že je dobré mať nejakú správu, pretože v prípade penalizácie to môžete dobre prečítať.“

Otázka na Mavericka: V Assene si povedal, že nevieš, prečo si spadol. Zvonka to vyzeralo, že si bol trochu široký, už si analyzoval, čo sa stalo?

„Áno, analyzovali sme to. Vyzerá to, že som pre Yamahu moc rýchlo zmenil smer, moc výkonu. Musím na Yamahe pridávať menej. Úprimne, bolo to ťažké. Bol som agresívny, pretože som chcel rýchlo stiahnuť stratu, pretože časy boli naozaj rýchle. Pridal som moc plynu, rýchlo som sa dostal na zadné a potom rýchlo zmenil smer, takže motorka nemala tú správnu rovnováhu pre zmenu smeru. Úprimne, toto sa mi ešte nikdy nestalo, aby som spadol v tejto zákrute, najmä na výjazde, ale niekedy sa to môže stať, poučili sme sa. V Assene som sa naučili veľa ďalších vecí, hlavne na mokrom povrchu, čo pre mňa bola najdôležitejšia vec.“

Maverick Viñales

Otázka na Valentina a Mavericka: Minulý víkend v Assene ste mali iné šasi. Je to rovnaké aj tento víkend? Máte jednu motorku so starým rámom a jednu s novým alebo je to iné?

Maverick Viñales: „Ako som už povedal, nová motorka, ktorú sme priviezli do Assenu, má veľa potenciálu, ale možno nie je najlepšie pre môj jazdný štýl. Som veľmi agresívny a šasi, ktoré sme mali v prvej časti sezóny, mi dáva viac istoty v tom, aby som bol pri jazde na motorke agresívny, najmä v zmene smeru, kde bola veľmi stabilná, a potom rýchlo pridať plyn. To je dôvod, prečo som sa cítil pohodlnejšie. Avšak na novej motorke máme veľa miest, kde sa môžeme zlepšiť, takže musíme urobiť správnu voľbu.“

Valentino Rossi: „Pre mňa je tá situácia rovnaká ako v Assene.“

Otázka na Danila: Povedal si, že nemáš čo stratiť a môžeš viac riskovať, než ostatní jazdci. Na vode to ale vyzerá, že si najlepší. Ako ťažké je nájsť hranicu medzi riskovaním a správnu jazdou?

„Úprimne, v minulosti som stále dúfal, aby pršalo, pretože som vedel, že môžem byť rýchlejší v porovnaní so suchými podmienkami. To hlavne preto, že som možno nemal najlepšiu motorku k tomu, aby som sa ich na suchu udržal. Bol som vždy rýchly v mokre, ale bol som tiež blízko k pádu, takže teraz dúfam v suché podmienky, pretože na nich už som tiež celkom rýchly. Teraz už preferujem sucho.“

Otázka na Jonasa: Sachsenring sa dostávame do polovice sezóny. Keď by si porovnal tohtoročnú polovicu sezóny s minuloročnou, čo je pre teba najväčší rozdiel, keď nebudeme brať do úvahy motorku.

„No, musím robiť viac vecí. Pre mňa je najväčšia zmena v práci, ktorú robím s tímom. Musíte byť precíznejší a pracovať na viacerých možnostiach motorky. Myslím, že sa vďaka tomu učím lepšie adaptovať a učím vo viacerých možnostiam.“

Otázka na Valentina: Povedal si, že je pre teba situácia s šasi rovnaká ako v Assene, jedna nová a jedna stará motorka. Pokiaľ bude pretek s výmenou motoriek, čo vyzerá, že bude, ako ťažké bude vybrať motorku a s akou odstartuješ?

„V prípade takéhoto preteku to bude zaujímavé. Je to takto, pretože nemáme čas. Situácia sa možno zmení do Brna. Teraz je to takto a je jasné, že v prípade preteku so zmenou motoriek by to mohol byť problém. Budem štartovať s novou, pretože sa na nej cítim dobre, ale vždy sa snažíme používať aj druhú pre to získať referencie a k tomu byť pripravení na tento druh podmienok.“

Otázka na Doviho a Valentina: Keď hovoríme o tom, že ste štyria jazdci v 11 bodoch, tak je to úžasná situácia. Je možné hovoriť aj o Danim Pedrosovi na boj o titul? Je 28 bodov za tebou Dovi. Čo si o tom myslíte a prečo?

Andrea Dovizioso: „Áno, samozrejme, pretože Dani je veľmi silný. Nikdy neviete. Obvykle je veľmi rýchly. Minulý víkend mal v týchto podmienkach problém, možno kvôli svojej váhe alebo jazdnému štýlu, neviem, ale samozrejme, že má šancu bojovať o šampionát. V situácii, ktorá bola vlani a je teraz, tak je to vždy iné a vždy je jednoduché urobiť chybu. Je jednoduché stratiť veľa bodov, pokiaľ ide víkend zle, ak motorke nevyhovujú pneumatiky a nejdete perfektne. Jednoducho môžete počas preteku ísť na piatom, šiestom alebo siedmom mieste, takže je isté, že je to otvorené aj pre neho.“

Valentino Rossi: „Situácia Daniho Pedrosa si myslím, že trochu vysvetľuje tento šampionát. Pred Assenom som bol piaty a bol možno 28 bodov vzadu a Pedrosa bol predo mnou. Po Assene som tretí a myslím, že so stratou siedmich bodov a vyzerá to, že je Pedrosa mimo hry, ale nie je to pravda. V Assene sa na motorke necítil dobre, nikdy nebol silný vo všetkých podmienkach, ale od zajtra si myslím, že bude jedným z hlavných súperov pre všetkých, pretože je schopný byť tu na Sachsenringu vždy veľmi silný. Myslím, že nesmieme na Pedrosu zabúdať, pretože 28 bodov je len trochu viac, než len jeden pretek.“

Otázka na Valeho: Viac priľnavosti, myslíš, že tu budeš konkurencieschopnejší?

„Myslím si, že situácia s asfaltom bude zajtra ráno veľké prekvapenie pre všetkých, pretože nikto nič nevie. Bohužiaľ aj Michelin nebol schopný sem prísť na test s nami alebo testovacími jazdcami. Všetci dúfame, že s novým asfaltom odviedli dobrú prácu, podobne ako v Le Mans, kde to bolo fantastické, ale každé miesto je iné. Pre mňa je teraz nemožné povedať, tak ako pre ostatných, či to bude pre nás lepšie alebo nie, uvidíme zajtra.“

Otázky od fanúšikov cez sociálne médiá

Otázka na Doviho: Aj keď si slávny jazdec MotoGP, robí tvoja priateľka domáce práce a stará sa o dom?

„Áno, samozrejme, je to normálne, musí to robiť. Robí takmer všetko a malo by to tak byť. Som s touto situáciou spokojný. Žijem normálnym spôsobom a náš vzťah je normálny.“

Otázka na Mavericka: Keď by si hral novú videohru MotoGP 17, ktorého jazdca by si si pre sezónu vybral, ale nie seba?

„Mňa nie? Jednu vec by som k tomu povedal, v MotoGP som pozeral na výsledky jazdcov a ja som veľmi dole, to nie je pravda. (Smiech) A tiež pri rýchlostiach v zákrutách, to som oveľa rýchlejší. Neviem koho, ale určite by som si vybral niekoho s motorkou Yamaha.“

Otázka na Valentina: Vale, teraz si svetovou hviezdou, ale pamätáš si, čo si si kúpil za prvú výplatu?

„Mal som šťastie, pretože vtedy som mal veľa peňazí už medzi jazdcami 125 ccm a 250 ccm. Bol som v dobrej situácii. Myslím, že som si kúpil svoje prvé auto, ktorým bolo Subaru. Áno, kúpil som si Subaru, pretože mi bolo 18, takže som si kúpil auto.“

Otázka na Marca: Ak by si si mal vybrať kariéru po skončení v MotoGP, čo by si si z týchto troch vybral? Vytvoril by si jazdeckú akadémiu, pretekal vo svetových Superbikoch alebo pracoval v riaditeľstve pretekov?

„Riaditeľstvo pretekov nie! (Smiech) Možno, že by som si vybral jazdeckú akadémiu, pretože je to zaujímavé, najmä s deťmi. S deťmi a všetkým okolo sa mi to veľmi páči, ale riaditeľstvo pretekov určite nie, je to ťažké a všetci sú proti.“

Andrea Dovizioso, Marc Marquez a Danilo Petrucci

Otázka na Danila: Ďalšia otázka na priateľku. Ak by ti tvoja priateľka povedala, aby si skončil s pretekaním, čo by si urobil?

„Súhlasil by som so svojou priateľkou, to je celkom zrejmé, a mohol by som jej povedať, teraz bež do práce. (Smiech) Som to ja, kto teraz pracuje, takže …. „

Posledná otázka bola na Jonasa: Ktorých ostatných jazdcov by si si vybral na výlet na pivný festival Octoberfest a prečo?

„Vzal by som si Valeho, aby som ukázal bavorskú tradíciu. Ďalej by som vzal tiež Johanna a pokojne by som vzal celé MotoGP, aby som im to mohol ukázať.“