Výsledok nemeckej GP bol ovplyvnený stratégiou, pretože podľa pravidiel v prípade meniacich sa podmienok by mali jazdci zájsť do boxov vymeniť motorku, ktorá je vybavená vhodnými pneumatikami.

Jediným spôsobom, ako môžu tímy komunikovať so svojimi jazdcami, je pomocou cedúľ. V MotoGP sa nepoužíva rádiová komunikácia, ako tomu je vo F1. V motocyklovom športe je komunikácia medzi jazdcom a tímom potrebná len celkom výnimočne. To však neznamená, že systém nemôže byť užitočný a technológia už do istej miery existuje a v minulosti bola testovaná.

Avšak jazdci sú vo väčšine prípadov proti. Nie tak Valentino Rossi. Ten sa ale domnieva, že zavedenie nejakej formy rádiového spojenia medzi jazdcom a tímom v boxoch by bolo prínosné. Zdôraznil, že pádu v Assene by sa týmto spôsobom dalo zabrániť.

„Určite keby sme mali komunikáciu priamo s boxom, mohlo by to byť oveľa jednoduchšie,“ povedal Rossi. „Niekedy to je s ceduľami ťažké. Napríklad, keď vezmete Assen, keby mi povedali, že mám už dvojsekundový náskok, spomalil by som a mohol sa vyhnúť chybe. Pre mňa by tento systém bol dôležitý.

Ak je možné mať rádio, neviem, prečo ho nemáme. Možno kvôli peniazom, neviem. Pamätám sa, že sme ho asi pred desiatimi rokmi testovali, ale už sa nič nedialo.“

marc_marquez_valentino_rossi_sachsenring

Opačný názor majú Marc Marquez a Andrea Dovizioso, ktorí na Sachsenringu skončili prvý a tretí.

Podľa Marqueza môže vytvorenie komplexného predpretekového plánu nahradiť obmedzenia, ktoré komunikácia prostredníctvom cedule má.

„Neviem si predstaviť, že by som šiel plnou rýchlosťou a niekto by ku mne hovoril,“ povedal. „Nie je to nutné, ak máte dobrý plán pred pretekmi. Veľa sme na týchto situáciách pracovali od roku 2013, po Austrálii,“ dodal s odkazom na to, ako bol na Phillip Islande diskvalifikovaný, keď do boxu zašiel na výmenu pneumatík o kolo neskôr, ako bolo možné.

Dovizioso by po zrelej úvahe radšej nechal veci tak, ako sú.

„Možno že to môže byť jednoduchšie na zvládnutie určitých situácií a tiež to môže byť lepšie z hľadiska bezpečnosti. Ak by sme mohli hovoriť počas pretekov, naše rozhodnutie o stratégii by bolo oveľa lepšie. Ale náš šport je iný ako F1, takže si myslím, že je lepšie to nechať tak, ako to je.“

Cal Crutchlow sa k rádiovej komunikácii vyjadril s obvyklou dávkou irónie: „Tvrdíte mi, že by mi celé preteky v uchu znel hlas Cecchinella? Viete, ako odpovedal Räikkonen? (Tímu povedal, nech ho nechajú na pokoji, že sám vie, čo má robiť – pozn. Redakcie) No, len si predstavte, čo by som povedal!“