Valentino Rossi utŕžil už tretiu nulu v posledných pretekoch v Assene, keď prvý raz preteky nedokončil po páde v Austine, druhú v domácom Mugelle, keď mu odišiel motor a tento víkend prichádza na nemecký Sachsenring s tým, že sa chce pokúsiť znížiť 42 – bodové manko na lídra šampionátu Marca Marqueza.

V Assene každý jeden jazdec triedy MotoGP aspoň raz počas víkendu skončil na zemi. Za celý víkend bolo až 39 pádov, teda bola to situácia, ktorá opäť po niekoľkých pokojných pretekoch kládla dôraz na Michelin.

46-valentino-rossi-ita_gp_8273.gallery_full_top_fullscreen

Až k 14 pádom, z celkových 39, prišlo počas nedeľných pretekov, ktoré boli zastavené a rozdelené na dve časti kvôli dažďovej smršti, ktorá zmáčala dráhu.

V týchto ťažkých podmienkach, v ktorých Rossiho skúsenosti vždy hrajú hlavnú úlohu, Talian zaplatil vysokú cenu za svoje ambície a skončil na zemi, keď práve s náskokom viedol druhú časť pretekov. Jazdec z Tavullie bol po pretekoch na seba veľmi kritický, keď si priznal svoju vzácnu chybu. Keď sa ho spýtali čo si myslí, že je dôvodom tak veľkého množstva pádov, nemal žiadne pochybnosti keď povedal:

Michelin je teraz s mokrými pneumatikami presne tam, kde bol so slickmi v marci tohto roka. Potom na tom zapracovali a prednú pneumatiku hodne zlepšili. S mokrými pneumatikami sú pozadu.

Tieto pneumatiky majú veľa priľnavosti na zadnom kole, ale len veľmi málo na predku, presne opačne oproti minuloročným Bridgestoneom.

Boli sme zvyknutí dávať veľký tlak na predok a to je dôvod, že akonáhle na Michelini zatlačíme, tak od nich žiadame príliš veľa a predok to neudrží.“

Lorenzo hovorí, že Michelin bol nachytaný

Jorge Lorenzo, tímový kolega Rossiho v Yamahe, má podobný názor. Španiel mal v Holandsku problémy, keď tam skončil na 10. mieste so stratou 27 sekúnd na víťaza v druhej časti pretekov, ktorá sa išla na 12 kôl.

„Po šiestich či siedmych rokoch, čo nebol Michelin v šampionáte, sa nachytal na tom, aké sú tieto motorky silné a ťažké, a s menším množstvom elektroniky.“ povedal Lorenzo, ktorý celý víkend strávil sťažovaním sa na nedostatok spätnej väzby z pneumatík.

99-jorge-lorenzo-esp_gp_8546.gallery_full_top_fullscreen

„Máme veľa problémov s tým, aby sme našli správnu pneumatiku pre každú jednu dráhu. Niekedy sa im to podarí, niekedy nie. Dúfam, že s väčšími skúsenosťami sa im to podarí častejšie.

„Ak cítim prednú pneumatiku, tak môžem byť najrýchlejší, tak ako som to už ukázal. Ale ak ju necítim, môžem byť najpomalší.“