Niektoré pasáže z rozhovoru ste si u nás už mohli prečítať, teraz vám prinášame ďalšiu časť.

K Jorge Lorenzovi a ich ťažkému vzťahu taliansky pretekár povedal:

Vzťah s Lorenzom veľmi utrpel na konci roka 2015, kedy medzi nami panoval veľký boj a od tej chvíle sa situácia nezlepšila. Ale po tohtoročnom poslednom kole sme sa v garáži objali a on mi povedal, že ku mne vždy cítil rešpekt. Bol to pekný moment.

Ohľadom svojich rituálov, ako je sledovanie štartu pretekov Moto3, priznal:

Áno, vždy sledujem štart pretekov Moto3 z boxovej steny. Mám tam svojich jazdcov, ale to nie je jediný dôvod. Keď tam idete, začnete cítiť vôňu štartového roštu a toho, čím si za pár hodín prejdete. Je to tiež príležitosť zistiť, v akej nálade je maršal, ktorý má na starosti štartové svetlá a šachovnicovú vlajku. Zapne svetlá v rozmedzí dvoch až piatich sekúnd. Takže získate predstavu, ako na tom je.“

„Potom študujete človeka, ktorý na rošte ukazuje červenú vlajku, a ako dlho mu trvá, než rošt opustí. Medzi červenou vlajkou a zhasnutím svetiel váš čaká niekoľko vecí, ktoré musíte urobiť, a všetky tieto sekundy sú kľúčové.

Je neuveriteľné po dvadsiatich rokoch pretekania počuť:

Radosť z jazdy a čas strávený na motorke je úplne rovnaký ako v prvých pretekoch. Preteky si stále užívam. Únavné je všetko ostatné.

Došlo aj na jeho školu, VR46 Akadémiu:

Veľa si užívam prácu s týmito mladými jazdcami. Nečakal som, že si to tak zamilujem. Vychádzam s nimi veľmi dobre a svojím spôsobom ma to trochu desia, pretože som o dvadsať rokov starší,“žartoval.

Každý deň spolu trénujeme v posilňovni, jazdíme na ranči a v Misane. Majú veľa otázok, napríklad Migno nasáva vedomosti ako špongia a je neuveriteľne uspokojujúce vidieť, ako mení svoj štýl a podobne.

valentino_rossi_2

A kto Valentinovi radí?

Mám svojich chlapcov, ako je Uccio alebo Albi, napríklad. Z technického hľadiska mám bývalého jazdca kategórie 500 ccm Lucu Cadaloru. Vybral som si ho, pretože spolu veľmi dobre vychádzame a má obrovskú vášeň pre motorky. Študuje môj štýl na trati. Spoločne zvolíme body a on potom zanalyzuje môj štýl a čo robia ostatní jazdci. Od tej doby, čo som sa vrátil k Yamahe, som veľmi zmenil svoj štýl. Musíte sa zmeniť, pretože motocykle, pneumatiky a elektronika sa za tie roky zmenili veľa. Teraz napríklad môžete ísť do väčšieho náklonu a plyn otvoriť skôr.

Je sklamaný, že nezískal titul?

Je mi ľúto, že som nevyhral, ale viac bolí strata titulu v roku 2015. Snažím sa nevracať sa v myšlienkach do týchto okamihov, ale musím povedať, že bolo ťažké reštartovať novú sezónu a bolo to ťažké až do môjho víťazstva v Jereze. Rozhodujúcim bolo Mugello s poruchou motora. Bola to škoda, pretože výsledok mohol zmeniť sezónu. Je to iné, keď ste v čele s dobrým náskokom, alebo keď cítite tlak.

Nakoniec odhalil niečo osobného:

Tiež som sa snažil byť znovu single a vyhrať titul, ale nepomohlo to,“ smial sa. Teraz je to rok, čo som od Lindy po štyroch spoločných rokoch odišiel. Je s Alonsom, prešla z MotoGP do Formule 1,“ znovu sa smial. V roku 2006 som bol veľmi blízko prestupu do F1, ale som rád, že som zostal v MotoGP, pretože stále pretekáte. Zlomom tejto druhej časti mojej kariéry bol návrat k Yamahe. Nebolo ľahké ich presvedčiť. Boli veľmi sklamaní, že som ich opustil kvôli inému výrobcovi. V skutočnosti bolo ich plánom, aby som ukončil kariéru s nimi.