Rossi bol od prvého zimného testu zatienený svojím novým tímovým kolegom Maverickom Vinalesom. Ten viedol vo všetkých predsezónnych testoch a vyhral aj prvé preteky sezóny v Katare.

Aj keď mal Rossi problémy s pocitom z predku a tempom na vjazde do zákruty, a to aj v tréningoch na okruhu v Losail, postúpil v pretekoch z desiateho miesta na rošte na tretie miesto a pripojil sa k Viňalesovi na pódiu.

Tento výsledok pripisuje prelomu v nastavení a povedal, že vedel, že vrátiť sa k špecifikácii 2016, na ktorej išiel nováčik Johann Zarco, nepripadalo do úvahy.

„Zlepšili sme nastavenie, najmä som získal dobrú stabilitu pri vjazde do zákruty a tiež tím urobil dobrú úpravu na predku,“ povedal o pretekoch v Katare. „Bol som silný pri brzdení.“

„Na začiatku som sa cítil lepšie s motorkou 2016, ale Yamaha je oveľa radšej, keď používam model 2017. Tiež Viñales môže ísť na „17“, takže možno potrebujem viac času, ale môžem na tejto motorke jazdiť. Pre továrenský tím je lepšie mať rovnakú motorku. Musíme takto pokračovať. Tento výsledok je pre nás veľmi dobrý, pre náš pocit a tiež po technickej stránke, pretože teraz sme pochopili veľa vecí. „

Rossi nebol zo začiatku z 2017 M1 nadšený, keď prvý deň vo Valencii havaroval, ale cítil, že o týždeň neskôr v súkromnom teste v Sepangu tím dosiahol pokrok a porozumel jej.

Aj keď bol Rossi vo všetkých troch testoch roku 2017 za Viňalesom, šéf tímu Yamaha Massimo Meregalli chválil jeho odolnosť počas tejto doby a jeho „záchrannú“ jazdu v pretekoch v Katare.

„Zimné testy pre neho boli naozaj náročné a nikdy sa nevzdával, spolu so svojím tímom, a snažil sa nájsť správny pocit na motorke 2017,“ povedal Meregalli.

„Tretie miesto je výsledkom hlbokého odhodlanie a obrovského úsilia, ktoré on a jeho tím vložili do pretekov v Katare.“