Tohtoročnými najväčšími zmenami v technických pravidlách sú dve veci. V prvom rade je to zmena výrobcu pneumatík, keď továreň Bridgestone sa s MotoGP minulý rok vo Valencii rozlúčila a nahradila ju továreň Michelin, ktorá sa po viacerých rokoch do tohto šampionátu opäť vracia. Zmena to bola dosť podstatná, čo bolo vidieť v podstate od začiatku, keďže sa motocykle, najmä vďaka inej charakteristike prednej pneumatiky, aj správali inak.

Druhou podstatnou zmenou bolo odstavenie všetkých továrenských ECU a ich nahradenie jednotnou jednotkou od Magneti Marelli, čo najmä v začiatkoch viacerí jazdci a tímy označili za malý krok späť.

_gp_1256.gallery_full_top_fullscreen

O nových pneumatikách sa stále veľa hovorí, ale Rossi povedal, že nastavenie ich Yamahy M1 založenej na tej minuloročnej, zas tak veľmi neovplyvňujú. Dodal tiež, že vplyv elektroniky, o ktorej najprv hovoril, že je krokom späť, je tiež menší.

Minulý rok sme asi tri alebo štyri razy testovali pneumatiky Michelin a to v nás vyvolalo veľa obáv, pretože sme boli pomalí, padali sme, necítili sme z predku nič,“ Valentino povedal.

„Yamaha pracovala na vývoji novej motorky, ktorá je dosť odlišná od tej, ktorá bola stavaná na Bridgestone, s odlišným rozložením váhy a s nádržou posunutou dozadu.“

46-valentino-rossi-italg4_7395.gallery_full_top_fullscreen

Ale Michelin pneumatiky hodne vylepšil, najmä tú prednú koniec koncov, v podstate používame veľmi podobné nastavenie v porovnaní s Bridgestonami, a to je dobré.“

„Čo sa týka elektroniky, čakali sme veľkú revolúciu, veľký krok späť, ale bol to v podstate len polovičný krok späť. Motorka, ktorú teraz používam, je veľmi podobná tej, ktorú som používal minulý rok.“

Boj o titul

Čo sa týka boja o titul, tak Rossi bol v prvej polovici tohtoročnej sezóny konkurencieschopnejší ako v tej minuloročnej, ale aj napriek tomu letnú prestávku začínal s 59 bodovým mankom na lídra šampionátu Marca Marqueza. Jeho dve víťazstvá v Jereze a v Barcelone boli kompenzované pádmi v Austine a Assene, taktiež pokazený motor v Mugelle a preteková stratégia na Sachsenringu mu v boji o titul vôbec nepomohli, práve naopak.

Valentino k tomu povedal:

„Myslím, že je to veľmi ťažké. V týchto prvých deviatich pretekoch som nenazbieral toľko bodov, koľko som mohol, pretože som spravil niekoľko chýb.“

„Takže strata na Marqueza je veľmi, veľmi veľká. Máme pred sebou ďalšiu polovicu sezóny, deväť pretekov je veľmi dlhý čas na prácu a na to, aby som sa pokúsil byť konkurencieschopný a pokúsil sa spraviť maximum, a potom uvidíme.“

Nechajme sa teda prekvapiť, čo nám ďalšia polovica sezóny prinesie, ale jedno je isté, že to bude opäť deväť veľmi zaujímavých a vzrušujúcich pretekov. Nezabudnite, už o týždeň nás čakajú prvé z nich, ktoré sa idú v susednom Rakúsku a o týždeň neskôr jazdcov a aj nás už bude čakať GP Českej republiky.

46-valentino-rossi-itaes2_8991.gallery_full_top_fullscreen