O posádke kamiónu Liaz pre ďalšiu sezónu nebolo pochýb. Zohraná zostava, pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva spoločne pocestujú už štvrtý ročník najnáročnejšej rallye na svete. Mnohé už spoločne zažili, len tak niečo ich už nezaskočí. A to je cenná devíza.

„Keď sa chcete zlepšovať, musíte byť zohraní. Posledný Dakar to potvrdil, v kabíne je sranda, aj keď ide do tuhého. Súčasne každý vie, čo má robiť, keď je v preteku treba maximálnu koncentráciu. A vieme si spoločne veci vydiskutovať, keď je to potrebné. To je, podľa mňa, základ úspechu, „vysvetľuje pilot Martin Macík.

Tím Big Shock Racing má však aj novú posilu, motorkárov Honzu Brabce, niekoľkonásobného majstra ČR v motocrosse. Už v plnej zostave tak prebehol tréning v tuniskej púšti, zameraný najmä na pohyb v piesočných dunách, ktorý nie je možné v inom prostredí natrénovať. Prvé preteky tímu tento rok začnú už v júli, jazdcov čaká Baja Aragon, v auguste bude nasledovať Hungarian Baja a Baja Poland. Po letných pretekoch sa stroje aj jazdci vrhnú do finálnej fázy prípravy, ktorá bude nezadržateľne smerovať k Dakaru 2018.

V púšti sa trénovala fyzička, duny aj šotolina

Martin Macík pôjde vo svojich 28 rokoch rallye Dakar v kamióne už po šiestykrát, František Tomášek sa do Južnej Ameriky vráti štvrtýkrát a Michala Mrkvu čaká piaty Dakar. Po zverejnení novej trasy je všetkým jasné, že sa ďalší ročník bude rozhodovať v piesočných dunách. Preto aj tohtoročné sústredenie prebiehalo v tuniskej púšti, hlavnú úlohu hral piesok v mnohých podobách a nácvik najrôznejších taktík, ako ho zdolať.

„V Tunisku sme trénovali ako v piesku s kamiónom nezapadnúť. A keby k tomu náhodou došlo, ako Frantu čo najrýchlejšie vykopať. Tiež sme v dunách menili pneumatiky vážiace 140 kg a stopovali si čas, veľa sme zapracovali na fyzičke, v tých šialených horúčavách sme nabehali veľa kilometrov, skákalo sa cez švihadlo a v kamióne sme jazdili aj pre bagety na raňajky,“ opisuje tohtoročný tréningový kemp František Tomášek, navigátor tímu Big Shock Racing.

Motorkár Jan Brabec v drese Big Shock Racing

Novým členom tímu Big Shock Racing sa stal Jan Brabec, motorkár takmer od narodenia, úspešný motokrosový a superkrosový pretekár, ktorý prevádzkuje vlastnú školu Brabec MX School a s podporou tímu sa chystá bodovať aj vo vytrvalostných pretekoch. Tento rok už Honza absolvoval Merzouga Rally, ktorou sa mu napriek technickým problémom podarilo dokončiť, a teraz čaká na správu, či získal kvalifikáciu pre Dakar 2018. Výsledok bude poznať na konci júla. Istá už je jeho účasť na Baja Aragon, Hungarian Baja a Baja Poland. Absolvoval s tímom tiež africký tréning, kde testoval svoju jazdu na nových terénoch. A s Martinom Macíkom tú usporiadali púštne preteky motorka proti kamiónu.

„Atmosféra, ktorá vládne v tíme Big Shock Racing, je mi blízka, preto som sa rozhodol spolupracovať so šéfom tímu Martinom Macíkom starším. Chcem absolvovať Rallye Dakar, potrebujem stabilné zázemie, spolupracovníkov naladených na rovnakú vlnu a skúseného mentora, ktorý vie, do čoho ideme, a dokáže ma kvalitne pripraviť. To všetko som v tíme Big Shock Racing našiel,“ hovorí Jan Brabec.

Letné preteky preveria vylepšenia dakarského špeciálu

Kamión Liaz nazývaný Franta sa z predchádzajúcej Rallye Dakar vrátil vo výbornej kondícii a postaral sa tak tímovým mechanikom o milé prekvapenie.

„Liazka napriek tomu počas zimy a jari prešla kompletnou generálkou, pracovalo sa na vylepšení tuhosti nadstavby, na zlepšení podvozku a bŕzd alebo na elektronike. Frantu ešte čaká jedna veľká zmena, ale tú zatiaľ nechávame ako prekvapenie,“opisuje mechanik tímu Michal Mrkva. Počas letných pretekov Baja Aragon, Hungarian Baja a Baja Poland budú nové úpravy otestované a na základe výsledkov prebehne finálne doladenie formy vozidla. V novembri sa pretekárske stroje opäť vydajú na plavbu cez oceán smer Peru.

Aktuality, zaujímavosti, videá tímu Big Shock Racing môžete sledovať na:

facebooku tímu

facebooku Martina Macíka

facebooku Honze Brabce

web tímu