Ahoj Míro, máš teda tesne pred odjazdom na tohtoročné prvé preteky v prestížnom šampionáte Superstock 1000 FIM Cup, ktorý sa jazdí na európskych okruhoch v rámci šampionátu WSBK. Dá sa povedať, že za päť dvanásť sa ti podarilo zohnať miesto v českom tíme DRT Racing, kde budeš sedlať motocykel Yamaha R1.

Míra: „Áno, je to tak, tesne pred začiatkom tohtoročnej sezóny nás oslovil Joska Kubíček s tým, či by som nechcel vyskúšať preteky v triede Superstock 1000. Pôvodný plán síce bol pretekať v triede Supersport, ale keď sa naskytla táto možnosť, tak som dlho neváhal a šiel som do toho. Hrozne sa na tento rok tešim, aj keď viem, že to bude nesmierne ťažké. Štartový rošt triedy Superstock 1000 je tento rok neskutočne našlapaný a pre mňa bude vlastne všetko nové. Väčšinu tratí síce poznám, ale s litrovou motorkou sa aj tak budem musieť učiť všetko od nuly.“

12814590_1273686382658924_5441563564639808157_n

Po minuloročnej sezóne, kedy si na divokú kartu štartoval v rámci WSBK v kategórii Supersport na MV Aguste tímu GRT Racing, to vyzeralo, že sa rysuje sľubná ďalšia spolupráca. Rokovania s týmto tímom nakoniec nevyšli?

Míra: „Áno, s tímom GRT Racing sme rokovali, ale bohužiaľ ich finančné požiadavky pre nás boli nereálne a tým to vlastne všetko padlo.“

Prvé tohtoročné preteky ťa teda čakajú už nadchádzajúci víkend, v španielskom Aragonu, ako ti táto trať sedí?

Míra: „Do Španielska odchádzam už zajtra a fakt sa do Aragonu tešim. Trať mám rád, aj keď sú tu pasáže, ktoré mi robia problémy, a s litrovou motorkou to bude ešte zložitejšie. Uvidím, ako rýchlo sa mi podarí nájsť ideálnu stopu, brzdné body, ale Yamaha R1 sa ovláda až nad očakávania dobre, takže by to malo ísť dobre.“

Keď si načal motorku, tak máš už za sebou prvý test na talianskom okruhu Misano, ako sa ti teda s motorkou jazdilo?

Míra: „Máme za sebou tri dni testov, aj keď kvôli zlému počasiu sme jazdili viacmenej len dva dni. Dohromady som najazdil asi 64 kôl, ale s motorkou som nadmieru spokojný. Superstock jazdí úplne neskutočne a budem si na ten výkon musieť ešte trocha zvykať. Myslel som si, že sa bude motorka zle ovládať v technických pasážach, ale opak je pravdou. Motorka je fakt mrštná a asi jediné, kde je jej váha cítiť, sú tiahle rýchle pasáže, kde človek potrebuje trocha viac sily, aby ju ukočíroval.“

Aké vlastne máte s tímom ambície, na akých pozíciách sa chcete v priebehu sezóny pohybovať?

Míra: „No, ako už som hovoril, tohtoročná štartová listina triedy Superstock 1000 je neskutočne našlapaná a my hlavne chceme vidieť nejaký progres v našich výsledkoch. Dlho som nepretekal a vôbec si netrúfam povedať, na akých pozíciách sa budeme pohybovať. Navyše sa teraz pred začiatkom sezóny všetko odohralo tak rýchlo, že sme sotva stihli zaistiť kombinézy, prilby a vlastne všetko potrebné na preteky. Od tímu žiadnu požiadavku na umiestnenie nemám, pretože aj pre samotný tím bude vlastne všetko nové.“

Keď hovoríš o kombinéze, tak som si už behom tvojej vlaňajšej divokej karty všimol, že na sebe máš kombinézu od českej značky 4RS, ktorá ale v ponuke inak vôbec nie je. Jednalo sa o nejaký vývojový kus?

Míra: „Áno, je to presne tak. Dostal som k dispozícii vývojový kus, ktorý mal nejaký nový strih a nové chrániče. Tento rok budem používať opäť kombinézu 4RS a opäť sa bude jednať o vývojovú kombinézu, ktorá bude už ale zase iná než tá, čo som na sebe mal vlani.“

Míro, vďaka za tvoj čas a budeme držať palce, aby bol ten úvod sezóny v Aragone čo možno najlepší.

Míra: „Ja ďakujem a budem sa snažiť, aby som sa nemotal na úplnom konci, ale aby som aj niečo predviedol. :-D“